Brandul italian de încălțăminte sport de lux Golden Goose și-a amânat lansarea ofertei publice inițiale la bursa din Milano pe motiv că alegerile pentru Parlamentul European și apelul pentru alegeri anticipate în Franța au dus la ”deteriorarea semnificativă” a condițiilor pieței, transmite CNBC.
Golden Goose, cunoscută pentru pantofii săi cu aspect uzat, care au fost popularizați de celebrități precum Taylor Swift, urmărea o capitalizare bursieră de până la 1,86 miliarde de euro (2 miliarde de dolari), scrie News.ro.
”Contextul actual al pieței nu este mediul potrivit pentru a face compania publică”, a spus firma, adăugând că o IPO va fi reevaluată în timp util.
Alegerile pentru Parlamentul European și convocarea unor alegeri generale anticipate în Franța au afectat nu numai piețele din Europa, ci și sectorul de lux în special, a spus Golden Goose.
Compania a subliniat că procesul IPO al mărcii a fost ”angajat pe scară largă” cu investitorii. Prima zi de tranzacționare trebuia să aibă loc vineri.
Partidul de extremă dreaptă al Franței Adunarea Națională (RN) a câștigat aproximativ 31% din voturi la recentele alegeri pentru Parlamentul European, ceea ce l-a determinat pe președintele francez Emmanuel Macron să convoace alegeri naționale anticipate.
Câștigurile record ale partidului RN au declanșat proteste la nivel național în Franța, în timp ce manifestanții au respins sentimentul naționalist în creștere.
Indicele bursier francez CAC 40 a pierdut mai mult de 6,2% săptămâna trecută, pentru a înregistra cea mai mare pierdere săptămânală din martie 2022.
Golden Goose, care este deținută de firma cu capital privat Permira, a anunțat săptămâna trecută că Invesco a angajat 100 de milioane de euro pentru listare, în calitate de susținător principal.