Asociația Berarii României a anunțat, marți, că piața berii a crescut anul trecut cu 3%, față de anul anterior, până la 16,6 milioane hectolitri, iar consumul de bere pe cap de locuitor a ajuns la 85 de litri.
Acest avans a fost susținut de diversificarea produselor, potrivit președintelui asociației, Lucian Ghinea, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Este o creștere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietății tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziția românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferințelor lor în materie de bere, dar și de a îi stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea.
Berea produsă la nivel național reprezintă circa 97% din piață, iar 70% din ingrediente provin din România, astfel că sectorul berii are o influență semnificativă și asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea a peste 85.000 locuri de muncă, potrivit asociației.
Directorul general al Asociația Berarii României, Julia Leferman, a subliniat că românii preferă tot mai mult berea fără alcool.
"Preferințele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creștere, urmând chiar trendul european de consum. Deși un segment cu o pondere mică pe piață, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creștere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în și mai multe situații de consum, românii alegând să nu renunțe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când șofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru”, a spus Julia Leferman.
În plus, investițiile membrilor Berarii României au fost, în 2018, de 74,5 milioane euro, iar nivelul cumulat al investiției membrilor asociației în ultimii cincisprezece ani a atins 1,54 miliarde euro.
”Nivelul contribuțiilor anuale ale membrilor Asociației la bugetul statului s-a menținut unul important, doar în 2018 acesta atingând 255 milioane euro. Nivelul contribuției cumulate a membrilor Berarii României în ultimii cincisprezece ani a depășit 3,62 miliarde euro”, se arată în comunicat.
În ceea ce privește preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje, pe primul loc este PET-ul (47,57%), urmat de sticlă (28,45%), doză (20,58%) și butoi (3,41%).