Cel mai mare retailer online din România, eMag, a anunțat luni că a înregistrat anul trecut, pe site, 151 milioane vizite, sau 55,9% din total, de pe dispozitivele mobile, de peste două ori mai mult decât în 2015, iar o treime din numărul total de comenzi a provenit de pe smartphone-uri și tablete.
Traficul total, de 270 milioane de vizite, a crescut anul trecut cu 63% față de 2015. În două luni, septembrie și decembrie, dispozitivele mobile a adus peste 60% dintre trafic, scrie News.ro.
”În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori, depășind atât ca ritm de creștere, cât și ca valoare absolută evoluția traficului de pe desktop. Comparativ, desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite în 2016, cu 23% mai mult față de anul precedent”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dispozitivele mobile au determinat și o creștere semnificativă a numărului de comenzi, cu peste 148% față de anul precedent. În total, o treime dintre comenzile eMag din 2016 au provenit de pe dispozitive mobile.
Chiar dacă utilizatorii folosesc în continuare preponderent browserul de mobil, aplicația eMag a înregistrat o creștere semnificativă, de 175%, și a adus 41 de milioane de vizite.
Pe vârste, datele arată că 48,4% dintre utilizatori au între 25 și 34 de ani, categorie urmată de cei între 35 și 44 de ani (28,5%).
CITEȘTE ȘI TRANZACȚIE Metro Group a vândut hipermarketurile Real din România către compania Terazone Enterprises LimitedDe asemenea, cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMag de pe dispozitivele mobile sunt din București – Sectorul 6, Constanța, Cluj, urmate de Timiș, Iași, București – Sector 1, Ilfov, Prahova, Brașov și București – Sector 2.
În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii cu o pondere de 4,7%, home&deco (3,7%) și produsele de beauty (3,3%), urmate de electrocasnicele mici, electrocasnicele mari, accesoriile pentru telefoane și telefoanele mobile.
Afacerile Dante International, grup controlat de grupul media sud-african Naspers, care deține eMag.ro, a avut pierderi de 119,3 milioane lei (26,5 milioane euro) în 2015, cu 104,6% mai mari față de 2014, iar datoriile totale erau, la sfârșitul lui 2015, de 549,3 milioane lei (122,1 milioane euro), în creștere cu 95,2%, conform datelor din bilanțul financiar pe 2015 depus la Ministerul Finanțelor Publice.