PepsiCo a anunțat marți că va mări probabil din nou prețurile, la începutul anului 2022, pentru a compensa problemele tot mai mari din lanțul de aprovizionare, care includ de la deficitul de sticle Gatorade până la lipsa șoferilor de camioane, transmite Reuters.
Directorul financiar Hugh Johnston a declarat că în ultimele luni PepsiCo a trebuit să facă eforturi să depășească problema lipsei de cutii și sticle Gatorade, odată cu creșterea cererii pentru băuturile sale în restaurante șicinematografe, după ridicarea restricțiilor legate de pandemia de Covid-19, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
PepsiCo a mărit deja prețurile băuturilor și snackurilor sale, în ultimele săptămâni, urmând o strategie adoptată de întreaga industrie a alimentelor ambalate, determinată de impactul creșterii prețurilor materiilor prime asupra marjelor de profit.
”Mă aștept că vor avea loc probabil unele creșteri ale prețurilor și în primul trimestru al anului viitor, când vom absorbi în totalitate impactul inflației mărfurilor”, a spus Johnston, adăugând că se așteaptă ca majoritatea perturbărilor din lanțul de aprovizionare să se atenueze până la sfârșitul anului 2021.
Divizia britanică a PepsiCo a fost afectată la rândul ei de lipsa șoferilor de camioane după Brexit, din cauza regulilor de imigrație și a opririi, timp de aproximativ un an, a pregătirii și a examenelor pentru dobândirea carnetelor de șoferi.
Cu toate acestea, Johnston a spus că nu se așteaptă la un deficit de produse ale PepsiCo în supermarketuri, afirmând că grupul va fi într-o situație mai bună până la sfârșitul trimestrului patru.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul a decis introducerea taxei pe ambalaje, în magazine. Garanție de 50 bani impusă la plată pentru fiecare sticlă, doză și PET, dar cu excepții. Cum pot fi recuperați baniiCompania anticipează că veniturile sale organice vor crește în anul fiscal 2021 cu circa 8%, comparativ cu estimarea anterioară de 6%.
În trimestrul al treilea, veniturile organice au crescut cu 9%, iar 5 puncte procentuale au provenit din vânzarea de produse cu prețuri mai mari. Costurile au urcat cu peste 10%, alimentate de cheltuielile mai mari pentru distribuție și marcheting.
Veniturile nete au crescut cu 11,6%, la 20,19 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat pe 4 septembrie, fiind peste estimările analiștilor, de 19,39 miliarde de dolari, potrivit datelor IBES ale Refinitiv.