Comercianții, inclusiv cei online, vor fi obligați să afișeze prețul cel mai mare al unui produs în mod identic cu prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici. În plus, comercianților le va fi interzis să mai solicite cardul de fidelitate dacă nu asigură și beneficii clientului, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
”Urmare acțiunilor de control au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse, pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”, este argumentul.
Astfel, se afișează pe produs, cu cifre de dimensiuni mai mari, prețul mai mic, dar care este valabil doar la comercializarea prin intermediul cardului emis de operatorul economic/farmacie, iar prețul mai mare, aplicabil fără card, se trece cu cifre mai mici, astfel încât consumatorul care nu posedă un card la operatorul economic respectiv este indus în eroare prin aplicarea prețului mai mare.
Mai mult, au fost indentificate și cazuri în care operatorii economici solicită consumatorului cardul de fidelitate fără a rezulta din bonul de casă eliberat vreo reducere de preț, consumatorul fiind astfel indus în eroare în opinia autorității.
”Având în vedere situația constatată, este evidentă existența pe piața a unor practici care urmăresc să determine consumatorul să ia o decizie de cumpărare, oferindu-se perpectiva unui avantaj material. De fapt, acest avantaj nu este real pentru toți consumatorii, având doar menirea de a contribui la adaptarea rezoluției de a cumpăra”, este arătat.
CITEȘTE ȘI Proprietarii de imobile istorice vor aștepta și mai mult pentru a vindeCa urmare, vor fi stabilite noi condiţii de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea /intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.
Noile reguli propuse
- În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.
- În cazul unei vânzări on-line, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin afișarea în același câmp vizual în care este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici.
- Solicitarea şi utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor este interzisă.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Schimbări pregătite pentru firmele din comerț și prestări servicii. Dispare obligația reînnoirii anuale a avizelor și autorizațiilor de funcționare. În ce condițiiNoile norme vor intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării lor în Monitorul Oficial al României.