Producătorul elvețian de alimente Nestle a înregistrat în primele nouă luni cea mai slabă creștere a vânzărilor din operațiunile de bază din peste 10 ani și a revizuit estimările anuale, din cauza încetinirii cererii la nivel global, care afectează întreaga industrie, transmite Reuters.
Nestle anticipează pentru acest an o creștere a vânzărilor de 3,5%, după un avans de 3,3% în primele nouă luni, scrie News.ro.
Anterior, grupul prognoza că vânzările organice vor avansa cu aproximativ 4,2%.
Ca și alți producători de alimente, furnizorul de ciocolate KitKat și de cafea solubilă Nescafe are probleme din cauza deflației prețurilor produselor sale în Europa, în contextul concurenței intense dintre supermarketuri.
Condițiile dificile persistă și pe piețe majore cum sunt China și Brazilia.
Companii concurente precum Unilever au mărit prețurile pentru a compensa deprecierea monedelor pe unele piețe, un exemplu fiind Marea Britanie.
În primele nouă luni, vânzările Nestle au urcat la 65,51 miliarde de franci elvețieni, de la 64,86 miliarde de franci elvețieni în urmă cu un an, în timp ce analiștii se așteptau la 66 miliarde de franci.
Unilever a anunțat o creștere a vânzărilor de 4,2% în primele nouă luni ale anului, susținută de majorarea cu 2,7% a prețurilor, în timp ce Danone a înregistrat un avans al vânzărilor de 2,1%.