Producătorul elvețian de produse alimentare Nestle a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 750 de milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2015, a declarat marți directorul general al Nestle România, Hervé de Froment, care estimează pentru acest an o majorare a afacerilor cu 8%.
“Pentru noi anul 2016 a fost unul excepțional în România. Creșterea noastră din 2016 a fost de 13%, ceea ce înseamnă un plus de 100 milioane de lei, față de 2015. România este una din puținele țări în care creșterea este echilibrată. Am înregistrat creșteri pe toate categoriile de produse pe care le comercializăm în România”, a afirmat Froment, care a mai spus că la nivel de piață toate categoriile în care activează în România au evoluat pozitiv, scrie News.ro.
“În volum categoriile au crescut cu 11-12%, iar valoarea acestora au crescut cu 6-7%, în ciuda scăderii TVA”, a mai spus directorul general al Nestle România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nestle comercializează pe piața din România produse pentru copii, cereale și batoane, produse culinare, cafea și băuturi, napolitane și ciocolată, hrană pentru animale și înghețată.
Potrivit directorului general al Nestle România, unele dintre cele mai mari creșteri ale vânzărilor în România au fost înregistrate la categoria băuturi și cafele, care reprezintă 18% din portofoliul companiei.
Nestle activează pe piața din România de 20 de ani și are o fabrică în Timișoara unde produce napolitanele Joe și cafeaua solubilă Nescafe. Anual, circa 35-40% din volumul total de produse fabricate în România este exportat în 25 de țări.
CITEȘTE ȘI Topul celor mai valoroase branduri globale din industria alimentară în 2017Anul trecut în octombrie, Nestle a lansat înghețata Froneri, în urma unui joint-venture la nivel global cu producătorul R&R. Această mutare a avut impact asupra a 20 de țări, iar România a intrat pe lista piețelor europene unde noua entitate a început să își desfășoare activitatea începând cu 2016.
În România, compania are 900 de angajați.
La nivel global, Nestle deține peste 2.000 de brand-uri pe care le vinde în 189 de țări. Compania are aproximativ 335.000 de angajați, 436 de fabrici și în 2016 a înregistrat o cifră de afaceri de 89,5 miliarde de franci elvețieni.
Principalul concurent al Nestle atât în România, cât și la nivel global este Unilever.