Începând cu 1 ianuarie 2025, Nestlé va transforma divizia sa de apă îmbuteliată și băuturi premium într-o afacere globală de sine stătătoare. Această decizie strategică a fost anunțată pe 19 noiembrie, în cadrul evenimentului Capital Markets Day, cu scopul de a stimula creșterea categoriilor și de a îmbunătăți performanța pe piață, scrie Foobev.com.
„Pentru a susține creșterea și a îmbunătăți performanța cotelor de piață”, Nestlé a prezentat un plan ambițios care include eficientizarea operațiunilor, creșterea investițiilor în publicitate și marketing cu 9%, dar și realizarea unor economii suplimentare de costuri de cel puțin 2,83 miliarde de dolari, până în 2027, arată G4Food.ro.
În acest context, mărcile de apă îmbuteliată și băuturi premium, inclusiv Perrier și San Pellegrino, vor fi gestionate de o unitate de afaceri independentă. Această reorganizare face parte dintr-o strategie mai amplă de a maximiza potențialul acestor branduri și de a îmbunătăți performanțele operaționale.
Planul Nestlé urmărește o creștere „superioară, sustenabilă și profitabilă”
Noua entitate va fi condusă de Muriel Lienau, în prezent șefa Nestlé Waters Europe. Echipa de management va evalua direcția strategică a diviziei independente, luând în considerare oportunitățile de parteneriat pentru a maximiza potențialul brandurilor și al platformelor de creștere.
Planul Nestlé urmărește o creștere „superioară, sustenabilă și profitabilă”. Pe termen mediu, compania estimează o creștere organică a vânzărilor de peste 4% în condiții normale de operare și o marjă de profit operațional de peste 17%.