Grupul Nestlé, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de dulciuri, cafea și mâncare pentru animale de companie, a anunțat vineri vânzări de 92,6 miliarde franci elvețieni pentru 2019, în creștere cu 1,2%, de la 91,4 miliarde franci în 2018, în timp ce perspectiva pentru 2020 arată o creștere continuă a vânzărilor organice.
”Achizițiile nete au avut un impact negativ de 0,8%, iar evoluția schimbului valutar a avut un impact negativ de 1,5% asupra vânzărilor”, arată un comunicat al grupului, potrvit News.ro.
De asemenea, creșterea organică a fost de 3,5% în 2019, în timp ce creșterea internă reală (RIG) a fost de 2,9%, iar cea a prețurilor de 0,6%. Creșterea a fost susținută de un impuls puternic al afacerilor din Statele Unite și Purina PetCare.
CITEȘTE ȘI De Valentine’s Day, sărbătoriți iubirea printr-o cină romantică - cele mai bune idei pentru o seară de neuitatCâștigurile per acțiune au crescut cu 28% până la 4,30 franci pe durata intervalului de raportare. Fluxul suplimentar de numerar a crescut cu 10,9% la 11,9 miliarde franci.
”Consiliul de administrație a propus o creștere a dividendelor cu 25 de centime la 2,70 franci per acțiune, marcând 25 de ani consecutivi de creștere a dividendelor. În total, pe parcursul anului 2019, 16,9 miliarde franci au fost plătiți către acționari sub formă de dividende și răscumpărări de acțiuni”, precizează compania.
La sfârșitul anului 2019, Nestlé a finalizat programul de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 20 miliarde franci, inițiat în iulie 2017. De asemenea, în ianuarie 2020 a demarat un nou program de răscumpărare de acțiuni de până la 20 miliarde franci elvețieni.
Nestlé a vândut Nestlé Skin Health în 2019 și a anunțat vânzarea companiei sale de înghețată din SUA pentru 4 miliarde dolari către Froneri (tranzacția a fost finalizată la 31 ianuarie 2020). De asemenea, Nestlé a fost de acord să vândă 60% din compania Herta (activă în producția de alimente pe bază de carne) către Casa Tarradellas.
Perspectiva pentru 2020 arată o creștere continuă a vânzărilor organice, așteptând o accelerare suplimentară în 2021/2022, spre o creștere durabilă de o singură cifră. Câștigul per acțiune în monedă constantă și eficiența capitalului se așteaptă să crească.
”Am înregistrat progrese importante în 2019, parametrii operaționali și financiari îmbunătățindu-se semnificativ pentru al doilea an consecutiv. Creșterea organică a accelerat, alimentată de un impuls puternic în Statele Unite și a businessului Purina PetCare la nivel global. În 2019, am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru. Vom răspunde la schimbările rapide din industrie și la evoluția rapidă a preferințelor consumatorilor pentru a oferi portofoliului de produse oportunități de creștere”, spune Mark Schneider, CEO Nestlé.
Acesta afirmă că va continua să se concentreze pe inovația rapidă.
”Suntem pregătiți pentru noi inovații rapide, așa cum s-a putut observa din expansiunea rapidă portofoliului de produse alimentare și băuturi bazate pe plante. Prin urmare, putem să ajungem mai repede în piață cu produsele esențiale. În plus, am înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește transformarea, diversitatea și incluziunea la locul de muncă. Noi inițiative, cum ar fi creșterea duratei concediul de maternitate, consolidează dezirabilitatea Nestlé ca angajator”, adaugă el.
Reprezentanții grupului spun că, în ultimele săptămâni, răspândirea coronavirusului a necesitat eforturi extraordinare din partea echipei din China.
CITEȘTE ȘI FOTO Slager Center, un centru comercial de 7.500 metri pătrați - scos la vânzare cu 4 milioane euro”Ne-am concentrat pe asigurarea siguranței colegilor noștri și a familiilor lor și pe introducerea de măsuri de protecție pentru toate facilitățile noastre. Lucrăm îndeaproape cu autoritățile chineze, în timp ce acestea iau măsuri pentru a opri epidemia, bazându-se pe experiența și expertiza noastră pe teren. Suntem alături de cei afectați de această epidemie globală, suntem solidari cu poporul chinez și depunem toate eforturile pentru a ne sigura că alimentele și produsele noastre sunt în continuare disponibile la scară largă, în special cele pentru cei mai vulnerabili, cei mai tineri și cei mai bătrâni din societate”, mai spune el.
Toate categoriile de produse au înregistrat o creștere organică pozitivă. Cea mai mare contribuție a venit de la Purina PetCare și brandurile sale premium Purina Pro Plan și Purina ONE. Cafeaua a avut un impuls bun, ajutat de cererea puternică de produse Starbucks, care până acum au fost distribuite în peste 40 de țări.
În total, produsele Starbucks au generat vânzări suplimentare de peste 300 milioane franci în 2019. Nestlé Health Science a înregistrat progrese bune, cu o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru nutriție medicală și produse Atrium. Categoria de apă a fost în scădere, reflectând presiunea pe preț în segmentul mediu și cererea redusă din Europa. Produsele alimentare vegetariene și vegetale au înregistrat o creștere organică puternică de două cifre, ajungând la vânzări de aproape 200 milioane franci.
Achizițiile nete au avut un impact negativ de 0,8%, în mare parte legate de vânzarea Nestlé Skin Health și Gerber Life Insurance. Fluxurile financiare valutare au avut un efect de reducere a valorii vânzărilor cu 1,5%. Vânzările totale raportate au crescut cu 1,2%, până la 92,6 miliarde franci.