Microgreens atrage o investiție de la acționarii Norofert și se pregătește pentru bursă. Fondatorul companiei, la Profit News TV: Ne-am trezit de pe o zi pe alta că efectiv nu mai aveam business deloc. Scădere dramatică. Lecția învățată în criză

Microgreens atrage o investiție de la acționarii Norofert și se pregătește pentru bursă. Fondatorul companiei, la Profit News TV: Ne-am trezit de pe o zi pe alta că efectiv nu mai aveam business deloc. Scădere dramatică. Lecția învățată în criză
scris 3 sep 2021

Microgreens, furnizor de microplante pentru industria HORECA și de retail, i-a atras în afacere pe Vlad Popescu, Marius Alexe și Alex Cristescu, acționari ai companiei agrotech Norofert, cu o investiție proprie de 500.000 euro, și pregătește listarea la bursă, planificând derularea unui plasament privat, urmat de o listare pe piața AeRO în prima jumătate a anului 2022.

Compania a fost înființată în septembrie 2014 de către Cristian Tudor, iar în ultimii trei ani s-a concentrat pe dezvoltarea de soluții tehnologice pentru agricultură verticală și pe cultivarea de alimente funcționale fresh (salate, microplante etc). Această direcție din ultimii ani este și cea care atrage investițiile, datorită potențialului său.

Urmărește-ne și pe Google News

Microgreens România va folosi aportul de capital pentru dezvoltarea capacităților de producție a echipamentelor de agricultură verticală și pentru cercetare în domeniul microplantelor.

Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov

Această linie de business va opera sub brandul „Plant’d”, prin care compania dorește să devină un jucător important în Europa de Sud-Est în domeniul soluțiilor la cheie de agricultură verticală indoor, atât pentru facilități de cultivare în spații comerciale, cu ajutorul Microserelor, cât și pentru echipamente de cultivare industrială, special proiectate pentru depozite, centre de logistica sau fabrici de procesare.

În primăvara anului trecut, Cristian Tudor a relatat, la Profit News TV, cum și-a văzut business-ul căzând brusc în pandemia de coronavirus, cu o scădere dramatică a încasărilor, de la vânzări lunare de aproape 100.000 euro la sub 4.000-5.000 euro, ultima cifră asigurată inclusiv prin vânzarea unor produse ale partenerilor.

"Ne-am trezit de pe o zi pe alta, în mai puțin de o săptămână, că efectiv nu mai avem business deloc. Scăderea este dramatică. Noi am simțit criza de pe o zi pe alta, ni s-au anulat comenzi instantaneu, aveam sute de comenzi pentru vineri și joi mai aveam sub 10", spunea atunci Cristian Tudor, la Profit News TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 18.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.

eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG Marketplace CITEȘTE ȘI eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG Marketplace

El planificase anterior să echilibreze riscul până la finele anului, prin aducerea produselor și chiar a unor micro-sere mai aproape și de clientul casnic, operațiune care însă necesita atragerea unor fonduri de la finanțatori privați.

RDF Arad a realizat investiții de 5.7 milioane euro în soluții de depozitare, tehnologie și utilaje și vizează să achiziționeze companii cu domenii de activitate conexe CITEȘTE ȘI RDF Arad a realizat investiții de 5.7 milioane euro în soluții de depozitare, tehnologie și utilaje și vizează să achiziționeze companii cu domenii de activitate conexe

"Am întârziat în a lua decizii, practic cea mai proastă decizie a fost să nu luăm nicio decizie rapidă, am zis să așteptăm, să vedem ce se întâmplă, că poate o să se redreseze situația, dar nu, trebuia să ne mișcăm foarte rapid și să nu mai așteptăm. Cea mai importantă lecție învățată acum este partea aceasta de lenevire asupra încasărilor. Noi am zis întotdeauna că produsul nostru este unul ieftin, că la restaurant are o pondere mică din achiziții, că trebuie să lăsăm și așa clienții au ajuns să aibă datorii de luni de zile. Dacă ai la 400 de clienți câte 1.000-2.000-5.000 de lei, doesn't matter. Și noi tocmai pe politica asta, lasă că are 500 de lei, că nu e mult, dar, de fapt, trebuia să fie tocmai invers, că este o achiziție cu valoare mică, deci cumva ar trebui să fie plătită cash upfront", își prezenta antreprenorul lecția învățată.

Norofert (NRF), companie listată în martie 2020 pe piața AeRO a Bursei de Valori București, a avut anul trecut venituri din exploatare de 31,02 milioane lei, cu 109,59% mai mari decât cele de 14,80 milioane lei din 2019. În același interval de raportare, cheltuielile totale au urcat cu 113,14%, la 20,27 milioane lei, de la 9,51 milioane lei, context în care compania și-a dublat rezultatul operațional, la 10,74 milioane lei, de la 5,28 milioane lei. Profitul net, deși cu o dinamică mai atenuată, a avut, de asemenea, o creștere robustă, de 35,50%, la 6,26 milioane lei, de la 4,62 milioane lei.

Pentru 2021, Norofert vizează o cifră de afaceri de 35 milioane lei pentru activitatea din România. În paralel, vizează și expansiunea la export, unde recent a avut o livrare pentru onorarea unei comenzi din Uzbekistan. Compania încă de la listare nu avea niciun plan pentru desfacerea de produse pe piața Uniunii Europene. Popescu, acționar majoritar împreună cu familia sa, declara pentru Profit.ro că la Bruxelles este un aparat birocratic greoi care promovează reglementări ce fac aproape inaccesibilă piața îngrășămintelor pentru producătorii de dimensiuni mai mici. „Uniunea Europeană distruge business-urile mici și mijlocii; Uniunea Europeană protejează marile corporații”, afirma acesta.

viewscnt
Afla mai multe despre
microgreens
criza