Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziționării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează rețeaua de magazine Profi în România. Precizările vin după ce autoritatea de concurență a exprimat îngrijorări referitoare la efectele pe care această operațiune le-ar putea avea asupra concurenței pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare și pe piața achizițiilor de la furnizori, ale acelorași produse, la nivel național.
”Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziționării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează rețeaua de magazine Profi în România”, se arată în punctul de vedere al Mega Image cu privire la angajamentele comportamentale propuse de către grupul Ahold Delhaize pentru a înlătura îngrijorările concurențiale.
Setul de reguli propuse intenționează să asigure stabilitate și predictibilitate pe piața de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două rețele de retail (Mega Image și Profi), cât și a potențialilor viitori parteneri ai Mega Image și Profi. Angajamentele propuse reprezintă o premieră în istoria achizițiilor similare de pe piața din România și denotă preocuparea companiei de a asigura transparență și siguranță la nivelul partenerilor comerciali sau ai potențialilor viitori parteneri, cât și de a reafirma angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, prin susținerea furnizorilor în acest demers.
Angajamentele asumate includ reguli de gestionare a relațiilor cu furnizorii și cuprind 2 părți:
Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară și transparentă privind regulile de listare și delistare a produselor, precum și de gestionare a relațiilor comerciale, și stabilește modalități obiective și echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerințelor privind calitatea și siguranța, în scopul protejării consumatorilor.
Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două rețele, include o serie consistentă de garanții și măsuri de protecție suplimentare create în beneficiul furnizorilor. Un element important de protecție este angajamentul conform căruia furnizorii incluși în această categorie nu vor fi delistați, excepție făcând situațiile cu totul excepționale, clar definite in procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranța și sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale. De asemenea, acești furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare și oportunități de remediere a eventualelor neconformități, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activității, creșterea performanțelor și soluționarea problemelor operaționale. Totodată, aceștia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanță și formare, respectiv colaborare directă cu reprezentații celor două rețele, în scopul dezvoltării și îmbunătățirii relațiilor comerciale.
”Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize își reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, urmărind totodată susținerea furnizorilor în acest demers. În acest context, angajamentele propuse de către grupul Ahold Delhaize au în vedere garantarea continuării relațiilor comerciale benefice și eficiente, asigurând la nivelul pieței de retail din România predictibilitate și stabilitate, astfel încât furnizorii Mega Image și/sau Profi să se bucure de protecții suplimentare pentru o perioadă de timp de 24 de luni și să fie încurajați în diversificarea activității lor comerciale. Menționăm că angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piața de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuțiilor cu Consiliul Concurenței, vor fi propuse și angajamente ce privesc piața de desfacere. În final, precizăm că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenței a angajamentelor propuse constituie un pas procedural firesc și obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice”, mai arată Mega Image.
CITEȘTE ȘI FOTO O firmă de cosmetice a lansat un parfum cu miros de cartofiConsiliul Concurenței a primit o serie de angajamente de la grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, condiție impusă pentru a permite acestuia să preia rețeaua de magazine Profi.
În urma analizei efectuate de autoritatea de concurență, au rezultat anterior unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operațiune le-ar putea avea asupra concurenței pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare și pe piața achizițiilor de la furnizori, ale acelorași produse, la nivel național.
CITEȘTE ȘI Universitățile din România - poziții onorante în clasamentul globalÎn luna august, Consiliul Concurenței spunea că are îngrijorări concurențiale referitoare la tranzacția prin care prin care grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține și brandul Mega Image, vrea să preia rețeaua de magazine Profi în România, apreciind că operațiunea, de 1,3 miliarde euro, poate conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor pentru achiziția de produse alimentare.
Recent, grupul estima că va încheia anul viitor tranzacția.
CITEȘTE ȘI Platforma TikTok, dată în judecată pentru că nu protejează tineriiCumulat, afacerile Mega Image și Profi se ridică la aproximativ 20,4 miliarde de lei.