Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană și zona euro au înregistrat creșteri modeste în luna ianuarie, însă România se numără printre statele membre cu cea mai puternică majorare a vânzărilor, atât de la o luna la alta, cât și în ritm anual, arată datele publicate miercuri de Eurostat.
Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,1% în zona euro și cu 0,3% în Uniunea Europeană, în luna ianuarie 2024 comparativ cu luna decembrie 2023. În rândul statelor membre, cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost înregistrate în Luxemburg (7,6%) și România (3,8%), scrie Agerpres.
În ritm anual, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1% în zona euro și cu 0,6% în Uniunea Europeană. Și în acest caz, România este printre țările cu cea mai puternică creștere a vânzărilor, grație unui avans de 6,7%, fiind devansată doar de Luxemburg, unde vânzările cu amănuntul au crescut cu 7,2% în ritm anual.
Eurostat subliniază că, în luna ianuarie comparativ cu decembrie, vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de creșterea, cu 1,2%, a vânzărilor de carburanți, precum și de creșterea cu 0,8% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări.
În ritm anual, vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de scăderea, cu 1%, a vânzărilor de produse non-alimentare, precum și de reducerea cu 0,4% vânzărilor de carburanți.
În cazul României, Institutul Național de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în luna ianuarie 2024, a crescut, față de luna ianuarie 2023, atât ca serie brută cu 6,6%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 5,1%.
De asemenea, în luna ianuarie 2024, comparativ cu luna precedentă, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a scăzut, pe ansamblu, cu 17,2%. Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, cu 3,8%.