„Echipa Pizza Hut a lucrat din greu pentru a aborda provocările legate de afaceri și de categorie; cu toate acestea, performanța Pizza Hut indică necesitatea luării unor măsuri suplimentare pentru a ajuta marca să își atingă întreaga valoare, măsuri care ar putea fi mai bine implementate în afara Yum! Brands”, a declarat Chris Turner, CEO al Yum! Brands, într-un comunicat de presă.
Yum! Brands, care are aproape 20.000 de restaurante Pizza Hut în 100 de țări din întreaga lume, a înregistrat o scădere a vânzărilor Pizza Hut, în timp ce celelalte afaceri ale sale au crescut. Într-o perioadă de trei luni care s-a încheiat la 30 septembrie, vânzările Pizza Hut au scăzut cu 2%, în timp ce vânzările Taco Bell au crescut cu 9%, iar vânzările KFC au crescut cu 6%, a anunțat compania în comunicatul său.
În SUA, vânzările Pizza Hut au scăzut cu 7%, în timp ce vânzările Taco Bell au crescut cu 9%; vânzările KFC au rămas stabile, scrie News.ro.
Taco Bell și KFC aduc împreună peste 80% din profitul Yum! Brands.
„Dacă ne uităm la istoric, Pizza Hut s-a confruntat cu mai multe provocări înainte de pandemie și (post-pandemie), cel puțin restaurantele lor din SUA având nevoie de lucrări”, a declarat Ab Igram, director executiv al Institutului de Franciză Tariq Farid de la Babson College din Babson Park, Massachusetts.
Printre provocările Pizza Hut se numără faptul că a fost văzută din punct de vedere istoric ca un restaurant cu servire casual, în timp ce concurenții săi precum Domino's se concentrează doar pe livrare și și-au mărit cota de piață, a spus Igram.
Potrivit acestuia, este logic ca Yum! Brands să ia în considerare să renunțe la Pizza Hut și să se concentreze pe KFC și Taco Bell, în timp ce un nou proprietar s-ar putea concentra pe redresarea Pizza Hut, a spus el.
„Cred că există provocări diferite în cadrul acestor mărci și uneori o nouă conducere, fie că este vorba de o firmă de capital privat sau o companie înregistrată în altă parte, ar aduce mai mult capital și poate ar face diferența”, a spus Igram.
Restaurantele s-au confruntat cu mai multe provocări, deoarece au fost nevoite să majoreze prețurile, în special pe măsură ce clienții și-au redus bugetele. Mai multe lanțuri de restaurante au depus cererea de faliment, în timp ce altele, inclusiv Outback Steakhouse, și-au închis locațiile.
Pentru a atenua îngrijorările clienților, Pizza Hut a avut succes la promoții de 2 dolari pentru pizza la tavă personală în vara trecută. Lanțul de restaurante testează, de asemenea, un nou design de restaurant, cu chioșcuri cu autoservire, un drive-thru cu un meniu Hut 'N Go pentru comenzi rapide și o stație vizibilă de preparare a pizzei, astfel încât clienții să poată urmări prepararea plăcintelor.
„Pizza Hut este un brand global îndrăgit și un inovator în industrie care conectează oamenii prin bucuria pizzei și suntem încrezători în viitorul său pe termen lung”, a declarat Turner.
Compania, care a angajat Goldman Sachs și Barclays ca și consultanți financiari pentru analiza strategică, nu are un termen limită sau un calendar pentru a acționa asupra oricăror opțiuni, iar o vânzare sau o tranzacție s-ar putea să nu aibă loc. Yum! Brands a adăugat în comunicatul de presă că firma nu intenționează să facă niciun comentariu public suplimentar cu privire la analiza până când „nu stabilește că o dezvăluire suplimentară este adecvată sau necesară”.
Pizza Hut a fost fondată în 1958 în Wichita, Kansas, de doi frați care au împrumutat 600 de dolari de la mama lor pentru a deschide restaurantul.
Gigantul alimentelor ambalate PepsiCo a achiziționat Pizza Hut în 1977, dar a divizat lanțul împreună cu KFC și Taco Bell în 1997 pentru a crea o companie de restaurante, care a preluat numele de Yum! Brands în 2002.
Redent, Pizza Hut a anunțat că va închide 68 de restaurante și 11 puncte de livrare din Marea Britanie, ceea ce va duce la pierderea a 1.210 locuri de muncă.
Totuși, într-un acord de tip ”pre-pack administration”, grupul american Yum! Brands, proprietarul global al mărcii Pizza Hut, a convenit să preia 64 de restaurante din Regatul Unit, salvând 1.276 de locuri de muncă, scrie News.ro.
În România, afacerile American Restaurant System, compania care operează în sistem de master-franciză brandul Pizza Hut în România, deținută de grupul Sphera Franchise Group, au înregistrat o creștere de 82,5% în 2023 față de 2014, de la 63,13 milioane lei la 115,21 milioane lei.
La finalul anului 2023 și în prima partea a anului 2024, Sphera Franchise Group a închis 13 restaurante Pizza Hut.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România și KFC în Chișinău, Republica Moldova și în anumite zone din Italia si de asemenea, brandul Cioccolatitaliani in Italia.
Recent, Grupului s-a alăturat francciza Hard Rock Cafe, parte a Hard Rock Internațional.














