Furnizorul suedez de plăți Klarna, cel mai valoros “unicorn” european și al doilea cel mai valoros fintech privat din lume, a finalizat o nouă rundă de finanțare, la o evaluare post-investiție de peste 45 miliarde de dolari.
Compania a atras 639 milioane de dolari de la un grup de investitori condus de SoftBank, la o evaluare de 45,6 miliarde de dolari.
În martie, startup-ul suedez, care oferă cumpărătorilor opțiunea de a plăti la o dată ulterioară achizițiile online, a atras 1 miliard de dolari de la investitori noi și existenți, la o evaluare post-investiție de 31 miliarde de dolari, aproape triplă comparativ cu valoarea de 10,65 miliarde de dolari obținută în toamna anului trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noua rundă de finanțare a fost anunțată recent pe surse de Business Insider.
Klarna va utiliza fondurile pentru a se extinde pe noi piețe. Compania a intrat pe piața de e-comerț din Franța la începutul săptămânii.
Fondată în 2005 de Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor posibilitatea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”. Startup-ul suedez deține licență bancară, iar recent a lansat o serie de servicii de creditare pentru utilizatorii din Germania.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizareCompania are parteneriate cu peste 250.000 de comercianți, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 18 țări.
Printre investitorii startup-ului suedez se numără Sequoia Capital, Visa, Dragoneer Investment Group, Ant Group, precum și rapperii americani Snoop Dogg și A$AP Rocky, ultimul intrat în acționariatul companiei la începutul acestei luni.
În cadrul parteneriatului cu Klarna, A$AP Rocky a preluat conducerea companiei pentru o zi și a devenit imaginea startup-ului într-o nouă campanie publicitară.