Lanțul de restaurante fast-food Burger King a renunțat la roșii ca ingredient pentru hamburgerii și alte produse vândute în multe dintre unitățile sale din India după prețurile s-au cvadruplat, relatează Reuters.
„Până și roșiile au nevoie de o vacanță ... nu putem adăuga roșii mâncării noastre”, scrie pe anunțul postat de unitățile cu probleme. La nivel oficial, Burger King a invocat probleme legate de calitatea roșiilor pentru a explica penuria, arată Hotnews.
Lanțul de restaurante fast-food este unul dintre cele mai mari din India, cu aproape 400 de unități. Decizia sa vine după ce și rivalii de la McDonald's și Subway au renunțat la roșii pentru meniurile din India după ce inflația din țara asiatică a ajuns săptămâna aceasta la cel mai ridicat nivel după ianuarie 2020.
Domino's Pizza în schimb a încercat o abordare opusă, reducând prețurile pentru a-i păstra pe clienții cu probleme financiare tot mai mari cu o ofertă de nerefuzat: o pizza pentru 0,60 cenți, cea mai ieftină din lume.
Criza de roșii a coincis cu o majorare uluitoare a prețurilor, unele dintre ele crescând cu până la 450% în contextul în care ploile record provocate de muson au afectat recoltele și lanțurile de distribuție.
„De ce nu există roșii în burgerul meu?”, întreabă un utilizator pe pagina oficială pentru clienți a Burger King India. Răspunsul dat acestuia este că lanțul respectă „standarde de calitate foarte ridicate” și că roșiile se vor întoarce în curând.
„Trebuie să vă cerem răbdarea și înțelegerea”, mai spune Burger King India.
Ultimele date publicate săptămâna aceasta de guvernul indian arată că de la începutul anului până în iulie prețurile la legume au crescut cu 37%. Pe lângă roșii, situația a afectat și alte legume pe larg folosite în bucătăria indiană precum ceapa, usturoiul și ghimbirul.
CITEȘTE ȘI Scandal la un control al ANPC în Satul de Vacanță din Constanța. Comisarii ANPC au fost înjurați și s-a aruncat cu mâncare în ei„Dacă prețurile rămân ridicate, atunci restaurantele vor trebui să crească prețurile”, afirmă economistul Amnish Aggarwal, adăugând că restaurantele „nu au altă alternativă”.
Însă marile lanțuri de fast-food sunt reticente să facă acest lucru în cea mai populată țară din lume, unde salariul mediu pe economie este de sub 400 de dolari pe lună și multe familii trăiesc sub pragul sărăciei.
Pentru a încerca să rezolve criza de aprovizionare, India a început să importe roșii din Nepal și a organizat inclusiv caravane care să distribuie legumele la prețuri mai scăzute în întreaga țară.
Și sandvișurile Subway din India nu vor mai avea opțiunea de a oferi gratuit o felie de cașcaval, în urma unor revizuiri ale meniului, despre care analiștii spun că sunt mai degrabă o reducere a costurilor decât o chestiune de gust, relatează CNN.
Lanțul american Subway este unul dintre cei mai mari francizori de restaurante din India, cu aproximativ 800 de puncte de vânzare. În prezent, aceștia cer 30 de rupii (0,40 dolari) în plus pentru felia de cașcaval în majoritatea sandvișurilor, dar oferă în schimb un sos „cheezy” gratuit.
CITEȘTE ȘI FOTO Cum explică proprietarul unei cafenele că a cerut 2 euro să taie în două sandvișul unui clientPrețurile în creștere ale ingredientelor, inclusiv ale produselor lactate, au pus lanțurile globale de fast-food din India sub presiune pentru a reduce costurile, menținând în același timp clienții satisfăcuți.
India a recurs la importul de roșii din Nepal pentru a atenua penuria.
Sosul de brânză disponibil acum gratuit la Subway India a fost „dezvoltat doar din motive calitative”, a declarat Culinary Brands din cadrul Everstone Group, care gestionează lanțul de aprovizionare pentru toate cele 800 de puncte de vânzare și este francizorul principal pentru aproximativ 200 de unități.
Schimbarea calitativă nu este în mod clar pe gustul tuturor.
Subway a „înlocuit felia de cașcaval cu un amestec de brânză lichidă… Tocmai ați pierdut un client loial”, a scris un client neimpresionat,
Un manager al unui magazin Subway din New Delhi a declarat pentru Reuters că noul sos de brânză costă 400 de rupii pe kilogram. Prețurile de pe piață arată că feliile de cașcaval costă de obicei în jur de 700 de rupii pe kilogram.
CITEȘTE ȘI VIDEO Rusia a lansat prima misiune spațială spre Lună după 47 de aniO felie de cașcaval, a declarat Mayur Hola, șeful de marketing al Culinary Brands, „poate fi adăugată la un cost mic”.
„Costurile ingredientelor nu sunt ceva ce comentăm… acesta este pur și simplu un upgrade pentru a face sandvișurile noastre mai bune”.
Întrebat despre mișcarea Subway, Karan Taurani, analist de consum discreționar la Elara Capital din India, a declarat că prețurile ridicate la brânză, cereale și legume au împins restaurantele să vină cu strategii „inovatoare”.
„Este o modalitate de a pune presiune inflaționistă asupra clienților, mai degrabă decât să se meargă pe o creștere generalizată a prețurilor”, a spus el.
CITEȘTE ȘI VIDEO Primii turiști spațiali ai Virgin Galactic au ajuns în spațiuUn sandviș Subway costă în jur de 200-300 de rupii (2,4-3,6 dolari) în India. Dacă un client adaugă felia de brânză – care era înainte gratuită – va costa acum cu până la 15% mai mult.
Banca centrală a Indiei a majorat săptămâna aceasta prognoza de inflație pentru anul fiscal în curs la 5,4%, invocând presiunile exercitate de prețurile alimentelor.