Vizitatorii magazinelor online din luna decembrie cumpără cel mai mult și cel mai puțin în anumite zile, rezultate semnificative fiind înregistrate cu o săptămână înaintea Crăciunului.
Astfel, cele mai multe cumpărături sunt în zilele de luni și cel mai puțin în cele de sâmbătă.
Astfel, românii cumpără cu 38% mai mult într-o zi de luni față de medie, în timp ce sâmbăta sunt achiziții cu 22% mai puțin, relevă un studiu al companiei de retargeting RTB House.
La jumătatea lunii decembrie, popularitatea magazinelor online se diminuează: vizitele scad cu 22%, iar cumpărăturile cu 41%, în timp ce imediat după Ajunul Crăciunului utilizatorii de internet încep din nou să dea click pe reclame, ceea ce indică în mod clar interes pentru ofertele de sezon.
În România, utilizatorii accesează magazine online în principal în timpul săptămânii. Cele mai bune rezultate sunt înregistrate cu o săptămână înaintea Crăciunului: în ziua de luni, accesările cresc cu 21% față de media lunii decembrie. Același trend ascendent poate fi remarcat și în cazul tranzacțiilor: în aceeași zi de luni, procentele cresc cu 75%.
În zilele de Crăciun, românii accesează magazinele online extrem de rar, cu 36% mai puțin față de restul lunii. Iar în ce privește tranzacțiile efectuate, acestea scad cu 56%.