IKEA schimbă strategia - pregătește angajați din call centere care să devină consilieri de design interior

IKEA schimbă strategia - pregătește angajați din call centere care să devină consilieri de design interior
scris 13 iun 2023

Grupul suedez IKEA pregătește angajați din call centere care să devină consilieri de design interior, în condițiile în care cel mai mare retailer de mobilier din lume vrea să ofere mai multe servicii de amenajare a locuinței și să transfere solicitările obișnuite ale clienților către un bot cu inteligență artificială denumit Billie, transmite Reuters.

În luna aprilie a acestui an, IKEA și-a extins serviciile de design interior în Marea Britanie și SUA, după ce anterior a lansat acest serviciu în unele părți din Europa, Australia, Emiratele Arabe Unite și alte părți ale lumii. În Marea Britanie de exemplu, clienții plătesc 25 de lire sterline (31,44 dolari) pentru o convorbire video cu durata de 45-60 de minune în care beneficiază de sfaturi de design interior și li se sugerează o listă de produse, dar pot plăti și 125 de lire sterline pentru trei consultații de design al spațiului de lucru, un plan al etajului și vizualizări 3D, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Rata inflației a coborât din nou CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Rata inflației a coborât din nou

Ingka, entitatea care deține 90% din magazinele de mobilă IKEA din întreaga lume, susține că, începând din 2021, a pregătit 8.500 de angajați care să lucreze în call centere drept consilieri de design interior, în timp ce bot-ul cu inteligență artificială denumit Billie, lansat tot în 2021, a gestionat 47% din solicitările clienților adresate call centerelor în ultimii doi ani.

"Suntem hotărâți să consolidăm angajabilitatea la Ingka, prin învățarea și dezvoltarea de-a lungul vieții precum și pentru a accelera crearea de noi locuri de muncă", a declarat managerul de resurse umane de la Ingka Group, Ulrika Biesert. Întrebată dacă utilizarea crescută a inteligenței artificiale ar putea duce la reduceri de personal în cadrul companiei, Ulrika Biesert a răspuns: "Noi nu vedem acest lucru acum".

Vânzările prin telefon sau video de produse și servicii via canalul de design interior de la distanță pus la punct de Ingka s-au ridicat la 1,3 miliarde de euro, adică 3,3% din veniturile totale realizate de Ingka Group în anul financiar 2022. Responsabilii grupului au declarat pentru Reuters că intenționează să crească această pondere până la 10% în 2028, în cadrul unei strategii care vizează cucerirea clienților din generația Gen Z.

Comparativ, vânzările online de produse via site-ul web IKEA s-au ridicat la 9,9 miliarde de euro, adică 25% din vânzările totale Ingka în anul financiar care s-a încheiat la 31 august 2022.

Investițiile în servicii digitale realizate de IKEA, care în paralel a demarat o expansiune de două miliarde de euro în SUA, sunt destinate să țină pasul cu rivalul Wayfair, care luna trecută a lansat 'Digital Design Studio', un chioșc în cadrul magazinelor care permite cumpărătorilor să vizualizeze stilurile de mobilier grație unei redări digitale a unei camere.

Pe piața locală, la începutul acestei luni IKEA a deschis la Timișoara al treilea magazin al său din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
inteligenta artificiala