IKEA pregătește deschiderea magazinului nr 2 din România, cel mai mare din Europa de Sud-Est, și extinde punctele de colectare în țară, confirmând și viitoarea apariție a magazinelor mici

IKEA pregătește deschiderea magazinului nr 2 din România, cel mai mare din Europa de Sud-Est, și extinde punctele de colectare în țară, confirmând și viitoarea apariție a magazinelor mici
scris 11 mar 2019

Retailerul suedez de mobilă IKEA are în plan deschiderea magazinului IKEA Pallady, cel de-al doilea din țară, până la începutul verii și extinderea punctelor de colectare a comenzilor către Cluj-Napoca, Iași și Constanța, anul acesta.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

„Anul trecut am deschis primele puncte de colectare ale IKEA, în Brașov și Timișoara, și avem în plan să deschidem anul acesta puncte de colectare în Cluj-Napoca, Iași, Constanța. Acestea sunt orașele pe care le urmărim în prezent, iar, mai târziu, vom căuta și alte orașe”, spune pentru Profit.ro Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE.

Urmărește-ne și pe Google News

Primul magazin Ikea din România a fost deschis pe 21 martie 2007. Lucrările la al doilea magazin IKEA din București, de pe bulevardul Theodor Pallady nr. 57, construcție realizată de Bog`Art și indicată drept cel mai mare magazin al retailerului suedez din Europa de Sud-Est, au fost încheiate de ceva timp, însă IKEA a tot amânat momentul deschiderii, inițial programat pentru vara anului trecut.

Investiția totală în magazin este de 86 de milioane de euro. Suma acoperă și terenul de 13,7 hectare, ce a aparținut fabricii Anticorosiv, achiziționat în 2014 de la fondul de investiții Broadhurst Investments, reprezentat de omul de afaceri Siminel Andrei. Prețul plătit pe teren se ridică la circa 19 milioane de euro, potrivit informațiilor Profit.ro. Noul magazin este construit pe piloni și are o suprafață de aproximativ 37.000 de metri pătrați.

Referitor la deschiderea unor magazine mai mici în centrul orașelor și în România, anunțată recent de Profit.ro, CEO-ul IKEA confirmă că va lua în calcul această strategie în viitor, anul acesta fiind însă deja programate deschiderea magazinului IKEA Pallady și extinderea punctelor de colectare în țară.

EXCLUSIV IKEA ia în calcul pentru România deschiderea unor magazine mici, în centrul orașelor CITEȘTE ȘI EXCLUSIV IKEA ia în calcul pentru România deschiderea unor magazine mici, în centrul orașelor

„Urmărim să deschidem magazine mai mici, pentru că am văzut că oamenii și-au schimbat modul de a face cumpărături, iar online-ul este din ce în ce mai important. Vom continua să investim atât în magazine fizice, cât și în experiența online”, a mai spus Vanoverbeke.

Recent, Profit.ro a anunțat că retailerul IKEA ia în calcul și pentru România deschiderea unor magazine mai mici, în centrul orașelor. La începutul anului, IKEA a anunțat că se pregătește să deschidă în primăvară, la Paris, primul său magazin din centrul unui oraș, parte a unei strategii care vizează adaptarea grupului la modificarea obiceiurilor de consum și la creșterea vânzărilor online.

Ikea este renumit pentru marile sale magazine, cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați, amplasate la marginea orașelor. Grupul suedez a fost însă nevoit să își modifice modelul de business pe fondul creșterii concurenței și al preferinței consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă în loc să se deplaseze până la periferia orașelor.

Astfel, în ultimii ani, Ikea a deschis magazine cu un format mai mic, dar amplasate în centrul orașelor, magazine specializate pe una sau două categorii de produse, precum un showroom la Stockholm dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra cu servicii de renovare.

Acum, această strategie este luată în calcul și pentru România.

Suedezii au anunțat în trecut că intenționează să atingă un număr total de nouă magazine în România, cel mai mare din regiune, în urma unei investiții estimată la peste 500 milioane de euro. Prin acest demers, compania ar crea 3.000 de locuri de muncă în România. Reprezentanții IKEA a anunțat în repetate rânduri că au pe listă Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, pentru noi magazine.

Reprezentanții IKEA au declarat pentru Profit.ro că investesc în crearea unui mediu multi-canal, cu formate care să susțină noile comportamente și tendințe de consum.

Tranzacție: Proprietarul berarului român URBB, producătorul berilor Carlsberg și Tuborg pe piața locală, cumpără toate acțiunile Müller Dairy Ro, printre principalii jucători pe piața producției și distribuției de produse lactate din România CITEȘTE ȘI Tranzacție: Proprietarul berarului român URBB, producătorul berilor Carlsberg și Tuborg pe piața locală, cumpără toate acțiunile Müller Dairy Ro, printre principalii jucători pe piața producției și distribuției de produse lactate din România

„Anul trecut am deschis primele două puncte de colectare ale IKEA în Brașov și Timișoara, în timp ce Clujul urmează în curând. IKEA are un serviciu de comenzi on-line din ce în ce mai popular pentru clienții din întreaga țară, iar IKEA Pallady va dubla capacitatea de a sprijini cumpărăturile pe internet. Luăm în calcul, de asemenea, crearea unor magazine mai mici, în centrul orașului, în plus față de tradiționalele și deja cunoscutele «cutii albastre». În prezent, suntem dedicați finalizării celui de-al doilea magazin din București și extinderii rețelei punctelor de colectare. Alte formate vor fi explorate în viitor și vom informa publicul în cazul unor planuri suplimentare de extindere“, spun reprezentanții IKEA pentru Profit.ro.

Primul magazin Ikea din România a fost deschis pe 21 martie 2007. Lucrările la al doilea magazin IKEA din București, de pe bulevardul Theodor Pallady nr. 57, construcție realizată de Bog`Art și indicată drept cel mai mare magazin al retailerului suedez din Europa de Sud-Est, au fost încheiate de ceva timp, însă IKEA a tot amânat momentul deschiderii, inițial programat pentru vara anului trecut.

Noul magazin este prezentat de către oficialii retailerului drept un proiect complex, pe care își propun să îl finalizeze pe parcursul acestui an. Ei spun pentru Profit.ro că au finalizat procesul de recrutare de angajați și că nu mai există posturi disponibile.

Tranzacție surpriză în agribusiness: Gigantul american Smithfield, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, cumpără o nouă companie din România CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză în agribusiness: Gigantul american Smithfield, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, cumpără o nouă companie din România

Compania a anunțat anterior că va recruta peste 350 de angajați. „În cazul posturilor vacante noi, le vom anunța pe canalele obișnuite“, transmit acum reprezentanții retailerului.

Investiția totală în magazin este de 86 de milioane de euro. Suma acoperă și terenul de 13,7 hectare, ce a aparținut fabricii Anticorosiv, achiziționat în 2014 de la fondul de investiții Broadhurst Investments, reprezentat de omul de afaceri Siminel Andrei.

Prețul plătit pe teren se ridică la circa 19 milioane de euro, potrivit informațiilor Profit.ro. Noul magazin este construit pe piloni și are o suprafață de aproximativ 37.000 de metri pătrați.

Tranzacție surpriză: Compania americană Transcendia cumpără un producător român de ambalaje din polietilenă CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză: Compania americană Transcendia cumpără un producător român de ambalaje din polietilenă

Obiectivul IKEA este să folosească 100% energie regenerabilă în noul magazin: cu sisteme de energie geotermală și panouri solare integrate în construcție. Vor fi instalate stații de încărcare pentru mașini electrice, vor fi disponibile metode de administrare pentru toate tipurile de deșeuri, iar suprafața de spațiu verde din totalul terenului va fi de 30%.

Suedezii au anunțat în trecut că intenționează să atingă un număr total de nouă magazine în România, cel mai mare din regiune, în urma unei investiții estimată la peste 500 milioane de euro. Prin acest demers, compania ar crea 3.000 de locuri de muncă în România.

Reprezentanții IKEA a anunțat în repetate rânduri că au pe listă Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, pentru noi magazine.

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
ikea pallady
magazine
stefan vanoverbeke