IKEA România a înregistrat ]n anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024) o creștere de 12% a vânzărilor totale de 5% a comerțului online, comparativ cu anul precedent. A vândut peste 26,5 milioane de produse, 65% fiind piese de mobilier și 35% accesorii, contribuind la o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei.
Compania spune că a investit 20,5 milioane euro entru a reduce prețurile la aproape jumătate din gama de produse, suma totală ridicându-se la 2,1 miliarde euro pe toate piețele în ultimul an.
„Pe parcursul ultimului an fiscal, am redus prețurile produselor noastre fără a compromite calitatea, forma, funcționalitatea sau durabilitatea lor și suntem bucuroși să vedem că aceasta a fost o decizie de afaceri înțeleaptă. Am investit, de asemenea, în punctele noastre de întâlnire cu clienții și în îmbunătățirea soluțiilor și serviciilor digitale”, spune Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE (România, Croația, Serbia, Slovenia, Ucraina).
Compania a înregistrat o creștere substanțială a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele IKEA din România, marcând o creștere de 15% față de anul precedent, influențată și de deschiderea noului magazin din Timișoara în iunie 2023.
Site-ul IKEA a înregistrat peste 28 de milioane de vizite și mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendința în creștere a consumatorilor de a face achiziții online.
O etapă importantă pentru companie a fost atingerea pragului de 1 milion de membri IKEA Family - numărul de persoane care au aderat la programul de fidelizare al companiei, pentru promoții speciale, diverse evenimente și ateliere în magazine.
Printre cele mai vândute produse, patul HEMNES a fost deosebit de popular în segmentul de mobilier, cu peste 7.500 de unități vândute. În ceea ce privește stilul, 65% din produsele pentru casă și decorațiuni vândute în magazinele IKEA s-au încadrat în categoria produselor moderne.
Principalele cifre ale anului fiscal 2024:
- Total vânzări retail IKEA: 2024: 1.402,3 miliarde RON (+12%), 2023: 1.252,1 miliarde RON.
- Număr total de produse vândute: 2024: 26,5 milioane (65% articole de mobilier și 35% accesorii) 2023: 22,7 milioane.
- Vizite în magazin: 2024: 6,02 milioane de vizite (+15%), 2023: 5,22 milioane de vizite.
- Online: 2024: 28,2 milioane de vizite pe website și 382.000 comenzi online.
- Creșterea vânzărilor online: 2024: 5%, 2023: 6%.
- Extindere: inaugurarea primului Studio de planificare și comandă din România, în orașul Constanța.
- Digitalizare: lansarea IKEA Kreativ, o aplicație de experiență AI intuitivă.
IKEA reintră pe pierdere în România, cu un minus, în 2023, de 25,6 milioane lei, la un provizion similar anilor precedenți. Ultimul an în care a terminat cu pierderi a fost în 2018, relevă date analizate de Profit.ro.
În luna iunie 2023, Ikea a deschis magazinul din Timișoara, cel de-al treilea din România. Compania suedeză mai are două magazine în România, ambele în București, primul deschis în 2007, în Băneasa, iar al doilea în 2019, în zona Theodor Pallady.
Ikea are în pregătire un magazin la Iași.
Ikea va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România, o mare parte din sumă fiind destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi folosite și ca centre de distribuție pentru comenzile online.