Grupul suedez de mobilă IKEA, cel mai mare retailer de mobilă din lume, anunță că va deschide magazinul din Timișoara pe 8 iunie.
Noul magazin, cu o suprafață de 26.000 de metri pătrați, presupune investiții de peste 60 de milioane de euro.
Timișoara este orașul în care compania a tot amânat deschiderea unei unități deși de aici primea printre cele mai multe comenzi online.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Daea discută cu Asociația Producătorilor de Zahăr din zona Luduș un transfer al fabricii pe care gigantul francez Tereos vrea să o închidă. Interes și din partea Scandia Food, liderul pieței conservelor La acest moment, compania suedeză are două magazine în România, ambele în București, primul deschis în 2007, în Băneasa, iar al doilea în 2019, în zona Theodor Pallady.
Reprezentanții IKEA a anunțat în repetate rânduri că au pe listă Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, pentru noi magazine.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul pentru Diverta al noului proprietar: Nu avem intenții să mai închidem locații, ci dimpotrivă. Noi orașe vizate, inclusiv în mall. Cum va fi aplicat noul concept Read’n’Drink În toamnă a fost lansată o campanie de angajri pentru acest magazin, inclusiv din rândul refugiaților.
Profit.ro a anunțat că Ikea a trecut în România, în 2021, de borna de 1 miliard de lei cifră de afaceri, înregistrând și un profit record, de 39,1 milioane lei, de la 10 milioane lei în anul precedent.
În 2020, compania avusese o cifră de afaceri de 951,5 milioane lei.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare Ikea va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România, o mare parte din sumă fiind destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi folosite și ca centre de distribuție pentru comenzile online.
În ultimii trei ani fiscali, Ingka a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.