Grupul suedez de mobilă IKEA, cel mai mare retailer de mobilă din lume, intenționează să-și extindă piața pentru mobilier la mâna a doua în toată Europa, în urma proiectelor-pilot de succes din Madrid și Oslo.
Serviciul IKEA Preowned a fost testat inițial în Madrid și Oslo și a fost extins acum în întreaga Spanie și Norvegie, transmite Jesper Brodin, directorul executiv al grupului proprietar Ingka, conform FT.
„Funcționează, oamenilor le place. Am decis să extindem serviciul de la Madrid la întreaga Spanie și de la Oslo la întreaga Norvegie.
Intenționăm să-l extindem pe toate piețele din Europa”, a spus acesta.
Ca metodă de utilizare - Clienții introduc produsul lor, propriile imagini și un preț de vânzare, în timp ce baza de date IKEA , bazată pe inteligență artificială, aduce propriile imagini promoționale și măsurători. Cumpărătorul interesat ridică mobila direct de la vânzătorul client, care are astfel opțiunea de a primi bani sau un voucher IKEA cu un bonus de 15%.
Listările sunt gratuite, deși IKEA nu exclude să aplice la un moment dat „o taxă simbolică, modestă”.
Produsele deja înregistrate includ articole precum canapele, la 600 euro, și dulapuri, pentru 450 euro.
În 2020 era relatat că aceia care s-au plictisit de vechile lor dulapuri și mese cumpărate de la IKEA vor putea să le revândă grupului suedez, care la rândul său le va revinde sub formă de obiecte second-hand.
A fost anunțat că inițiativa 'Buy Back' face parte din obiectivul său de a deveni "o companie complet circulară și cu un impact pozitiv asupra mediului până în 2030".
CITEȘTE ȘI Comoară ascunsă găsită accidental de LidlȘi atunci era arătat că, potrivit acestei inițiative, derulată în 27 de țări însă doar pentru câteva zile, în schimbul fostelor lor obiecte de mobilier, clienții vor primi vouchere pe care le vor putea cheltui la magazinele IKEA, iar valoarea voucherelor va depinde de starea în care se află obiectele de mobilier pe care le revând.
În ultimii trei ani fiscali, grupul Ingka, proprietarul IKEA, a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.