Horoi, Agricola: Business-ul a revenit la nivelul din 2019; presiune extraordinară pe costuri, în toată industria: Dacă intri într-o anumită zonă roșie, este pusă în pericol finanțarea și lucrurile se pot complica și mai mult

Horoi, Agricola: Business-ul a revenit la nivelul din 2019; presiune extraordinară pe costuri, în toată industria: Dacă intri într-o anumită zonă roșie, este pusă în pericol finanțarea și lucrurile se pot complica și mai mult
scris 7 feb 2022

Grupul Agricola Bacău a avut anul trecut o creștere a business-ului de 11% și a revenit astfel la nivelul atins în 2019, în special datorită dublării exporturilor, în condițiile în care Polonia, principalul principalul producător de carne de pasăre din UE, s-a confruntat cu cea mai severă epidemie de gripă aviară din istoria țării.

Grupul reprezintă un business de peste 160 de milioane de euro și este unul dintre cei mai mari jucători din piața cărnii de pasăre din România, cu un lanț integrat de producție în acest domeniu: nutrețuri, ferme de păsări și abator.

Urmărește-ne și pe Google News

“Atât în dinamica de volum, cât și în valoare, la carnea de pasăre Agricola a înregistrat o creștere de aproape doi digiți față de anul 2020, pe fondul unei capacități operaționale mărită ca urmare a finalizarii, la începutul anului 2021, a investiției de peste 18 milioane de euro în modernizarea capacității de abatorizare de la 8000 la 13.500 capete pe oră”, a declarat pentru Profit.ro Grigore Horoi, președintele grupului.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Evoluția industriei cărnii din România a depins în mare măsură de efectele crizei pandemice care s-au resimțit și în anul 2021, mai ales în prima parte a anului, când contracția cererii canalului HORECA a fost puternică, iar cererea pe acest canal a dat semne de revenire în sezonul de vară, dar încă departe de nivelul anului 2019.

Pe de altă parte, episoadele de gripă aviară cu care s-a confruntat Europa și în special Polonia, principalul producător de carne de pasăre din UE, au generat oportunități de export care au compensat parțial stagnarea cererii inclusiv în retailul modern, afectat la rândul lui de restricții suplimentare, mai ales în segmentul de hypermarket, restricții generate de noile variante Covid, explică Horoi.

Din perspectiva costurilor, 2021 va rămâne marcat de prețurile maxime istorice la cereale și utilități, acestea fiind principalele cheltuieli pentru fermele de pui.

Investitorii străini pariază pe România CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România

Dacă în cazul cerealelor creșterea a fost de peste 50%, la utilități s-a ajuns la o explozie a tarifelor, majorate cu 300-400%, astfel că presiunea pe costuri este imensă, iar marja de profit în pericol. Mai departe, efectele se resimt în privința finanțării.

“Dacă ai intrat într-o anumită zonă roșie, poate fi pusă în pericol posibilitatea de finanțare. Noi activăm într-o industrie care presupune investiții mari, inclusiv pe termen scurt. Dacă marjele de profit se erodează la un nivel care stârnește îngrijorarea finanțatorilor, lucrurile se pot complica”, spune Horoi.

Companiile din industria cărnii au crescut prețurile în ultimele luni, însă majorarea este plafonată de puterea de cumpărare tot mai erodată.

EXCLUSIV Criza energiei - Cersanit, al doilea producător din Europa, controlat de miliardarul Michal Solowow: Vom fi nevoiți să anunțăm în România, din februarie, prețuri mai mari CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Criza energiei - Cersanit, al doilea producător din Europa, controlat de miliardarul Michal Solowow: Vom fi nevoiți să anunțăm în România, din februarie, prețuri mai mari

Anul trecut, piața cărnii de pasăre în România a crescut cu 0,6% în volum, respectiv cu 5,1% în valoare.

Pe sectoare de activitate, grupul Agricola a înregistrat anul trecut o creștere de 11% în ceea ce privește divizia de pui (Agricola Internațional) și un avans record, de peste 50%, la divizia de ready-meal (Europrod), după schimbări în portofoliul de produse și dezvoltarea exporturilor și a parteneriatelor cu companii din HoReCa.

Producția de ouă este singura din grup care a închis anul cu un rezultat negativ, în pofida creșterii vânzărilor: la început de an a avut, pe lângă costurile mari, o evoluție a prețurilor de vânzare dictată de prețurile din piață sub nivelul costurilor de producție.

Pentru 2022, planurile Agricola vizează o creștere a business-ului de peste 5%.

viewscnt
Afla mai multe despre
agricola afaceri costuri