Compania de vânzări directe Herbalife, specializată în comercializarea de produse cosmetice și suplimente nutritive, a numit-o pe Rodica Macadrai, cel mai important distribuitor independent al produselor companiei pe piața românească, în Consiliul de Administrație, începând cu data de 10 septembrie.
"Rodica va fi o completare valoroasă a Consiliului de Administrație și așteptăm cu nerăbdare perspectiva și contribuțiile sale în calitate de distribuitor independent cu experiență, pentru a ne ajuta să ghidăm deciziile Consiliului de Administrație", a comentat numirea Michael Johnson, președintele și directorul general al Herbalife.
Macadrai a devenit distribuitor independent Herbalife în 1994, la scurt timp după ce a obținut o diplomă în psihologie la Universitatea Babes Bolyai din Cluj Napoca.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Proprietarul centrelor comerciale Winmarkt, plasat ieri sub supraveghere din cauza datoriilor, ia în calcul exit-ul din RomâniaÎn ultimii 29 de ani, ea a construit o afacere globală, pe 50 de piețe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord și America Latină, potrivit companiei. În 2020, Macadrai a fost numită de Herbalife în Chairman's Club, unul dintre nivelurile de top ale distribuitorilor.
"De când îmi amintesc, am ajutat oamenii să își trăiască cea mai bună viață, printr-un stil de viață sănătos și activ, dar și ca antreprenori. Sunt încântată să am ocazia de a contribui cu experiențele mele la nivelul întregii companii în calitate de membru al Consiliului de administrație", a declarat Macadrai.
Macadrai l-a înlocuit în Consiliul de Administrație pe Stephan Gratziani, care a demisionat din Consiliu la 1 august, pentru a prelua poziția de director de strategie al companiei.
Herbalife este o companie de vânzări directe prin metoda Multi Level Marketing, înființată în 1980, în prezent având operațiuni în peste 90 de țări și 10.000 de angajați. Compania este înregistrată în Insulele Cayman și are sediul central la Los Angeles, SUA.
Herbalife a fost acuzată în repetate rânduri că ar opera o schemă piramidală. În 2016, compania a fost de acord să își restructureze modelul de afaceri în SUA și să plătească despăgubiri de 200 de milioane de dolari pentru a soluționa acuzațiile Comisiei Federale pentru Comerț (FTC), potrivit cărora Herbalife ar fi înșelat consumatorii, “făcându-i să creadă că pot câștiga sume substanțiale din vânzarea de produse dietetice, suplimente nutritive și produse de îngrijire personală”.
Herbalife este listată pe bursa de la New York, având o capitalizare de piață de 1,44 miliarde de dolari în funcție de prețul la care au închis acțiunile joi.
Compania a raportat vânzări nete de 5,2 miliarde de dolari în 2022, în scădere cu 10% de la an la an, în contextul în care inflația ridicată a afectat cererea. Câștigul net s-a redus la 321 milioane de dolari, de la 447 milioane de dolari în 2021.