Grupul german Schwarz va contracta de la BERD și IFC, divizia de investiții a Băncii Mondiale, un împrumut masiv, de 175 milioane euro, pentru extinderea rețelelor de magazine Kaufland și Lidl inclusiv în România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Costul total al planului de extindere în acest an este estimat la peste 600 de milioane de euro, pentru diferite orașe din România, Republica Moldova, Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Muntenegru și Macedonia de Nord, relevă date analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din totalul împrumutului, 75 milioane euro vor fi pentru extinderea magazinelor Lidl în Balcanii de Vest, inclusiv Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Macedonia de Nord și Muntenegru, și 100 milioane euro pentru extinderea operațiunilor Kaufland în România și Moldova.
Cu peste 341.000 de angajați, discounterul Lidl este prezent în 30 de țări cu aproximativ 12.000 de magazine și peste 200 de centre de distribuție și logistică.
Kaufland este activă în 8 țări europene, cu peste 1.350 de magazine și peste 139.000 de angajați.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, Financial Analyst XTB România: Plafonarea prețurilor la carburanți nu este neapărat răspunsul. Investitorii vor încerca să țină cu dinții de BitcoinIFC a mai finanțat anterior Kaufland în România (2010, 2017), Moldova (2017) și Bulgaria (2005, 2010 și 2015), precum și Lidl în Polonia și Croația (2005) și în România (2011, 2022).
Profit.ro a anunțat recent că Lidl, după o creștere de aproape 14% în 2021 față de anul anterior, continuă să conducă piața de retail locală, urmat îndeaproape de Kaufland, care a fost detronat din fruntea clasamentului în 2020. Dacă în primul an al pandemiei primii trei mari jucători erau aproape pe picior de egalitate în ceea ce privește veniturile obținute, rezultatele din 2021, analizate de Profit.ro, arată că lupta pentru primul loc nu mai este atât de strânsă.
Cu afaceri de aproape 14,9 miliarde de lei în 2021 (peste 3 miliarde de euro), Lidl și-a securizat anul trecut poziția de lider al pieței de retail locală, semn că extinderea agresivă din ultimii doi ani a dat roade. Doar anul trecut retailerul german a inaugurat 33 de magazine noi, ajungând în prezent la o rețea de peste 300 de magazine la nivel național, dintre care 37 în București, și 5 centre logistice.
Lidl a intrat pe piața locală în 2011, iar de atunci businesss-ul său a crescut constant, cele mai mari creșteri fiind consemnate în ultimii doi ani.
Dacă, în 2019, discounterul german era pe locul 2, după Kaufland, în 2020 a devenit liderul pieței de retail, înregistrând afaceri de 12,9 miliarde de lei (aprox. 2,6 miliarde de euro), de la aproape 9,8 miliarde de lei în 2019. Așadar, în primul an de pandemie, Lidl a avut un avans considerabil, afacerile sale urcând cu 24%.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncareÎn schimb, după 6 ani de creștere constantă, anul trecut compania a înregistrat un profit net mai mic cu 2,5%, de la 756,4 milioane de lei în 2020 (aproximativ 153 de milioane de euro), la 737,4 milioane de lei în 2021, potrivit datelor de pe Confidas.ro.
Doar într-un singur an Lidl a mai înregistrat o scădere a profitului net. În 2014, retailerul a raportat un profit net mai mic cu circa 50% față de anul precedent, puțin peste 60 de milioane de lei, de la 121,3 milioane de lei în 2013.
În următorul an, în 2015, profitul net al companiei s-a triplat, iar de atunci a fost tot în creștere, cu excepția anului trecut. Discounterul a ajuns în 2021 și la cel mai mare număr de angajați de la intrarea sa pe piața locală, aproape 9.100, de la aproximativ 8.800 câți avea în 2020.
La nivel mondial, Lidl are aproximativ 11.500 de magazine și aproape 200 de centre de logistică.
Alături de Lidl, și Kaufland face parte din grupul Schwarz, al șaselea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri.
Kaufland rămâne în continuare al doilea cel mai mare retailer alimentar de pe piața locală, cu afaceri de 13,9 miliarde de lei în 2021 (aproximativ 2,8 miliarde de euro), plus aproape 8% față de 2020, când compania înregistra o cifră de afaceri de circa 12,8 miliarde de lei (aprox. 2,6 miliarde de euro).
Secundul pieței a înregistrat și el, la fel ca Lidl, un profit net în scădere anul trecut față de 2020, cu aproape 8,6%, ajungând la 887 milioane de lei, de la 970,4 milioane de lei. Este singurul an din ultimii zece în care Kaufland raportează un profit net în scădere. O situație similară s-a mai întâmplat pentru retailer în anul 2011, când profitul companiei scăzuse la 167,6 milioane de lei, de la 172,1 milioane de lei în 2010.
CITEȘTE ȘI Inflația galopantă din Australia a forțat KFC să pună varză în salată. „Scandalul verzei”, pe agenda consiliului de miniștri: Premierul: O decizie nebună. Pur și simplu nu este corectÎn schimb, compania și-a majorat numărul de angajați de la 13.108 în 2020, la 13.512 în 2021.
De remarcat că cel mai mare număr de angajați pe care i-a avut Kaufland în ultimul deceniu a fost consemnat în anul 2017 (13.519). Se pare că retailerului se apropie tot mai mult de acele cifre, având în vedere că în ultimii patru ani și-a crescut constant numărul de salariați.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 150 de magazine în România.