Gigantul polonez de reduceri Pepco susține că a tăiat în România cu până la 30% prețurile la haine pentru copii și adulți, lenjerie de corp, prosoape, lumânări și alte articole de uz casnic sau pentru servirea mesei.
"În contextul în care efectele inflației continuă să se resimtă, retailerul a micșorat prețurile mai multor produse", transmite compania, care prezintă, ca exemplu, că hanoracele pentru băieți au acum un preț de 27 de lei în loc de 38 de lei, iar unele modele de pantaloni de trening pentru fete sunt disponibile la prețul de 21 de lei, în loc de 27 de lei.
Articolele cu preț scăzut pot fi găsite pe rafturile din magazine, marcate cu o etichetă specială, inscripționată cu “Un preț fără precedent!”.
Pepco a avut în 2023, în România, afaceri de 2,5 miliarde lei, de la 2,3 miliarde lei în 2022, și un profit net de 330 milioane lei, față de 158 milioane lei în anul precedent.
Numărul de angajați a urcat de la 3.340 la 3.573 persoane.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din Finlanda vine în RomâniaÎn februarie a fost anunțat că Pepco își va închide în curând porțile în Austria. Lanțul popular de magazine își încetează toate operațiunile comerciale în această țară și va depune în curând cerere de faliment, după cum a raportat presa austriacă.
Sunt afectați 680 de angajați din 73 de magazine. Compania justifică mutarea spunând că nivelul așteptat de rentabilitate nu este atins în Austria.
CITEȘTE ȘI FOTO Aliment vândut în magazinele Lidl, retras pentru ”corpuri străine metalice”Pepco a intrat în Austria în urmă cu doi ani și jumătate, când a preluat majoritatea magazinelor lanțului de retail de pantofi CCC.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție - Omul de afaceri libanez El Khalil, în topul celor mai bogați fermieri din România, cumpără jumătate din producătorul Izvoarele CălimaniCompania, cu sediul central în orașul Poznań, are în prezent peste 31.000 de angajați în 19 țări europene și are o rețea de peste 3.600 de magazine. Pe plan internațional, Grupul Pepco a înregistrat recorduri de vânzări în anul financiar 2022/2023.
Vânzările au crescut cu peste 17%, până la 5,65 miliarde de euro, ca urmare a numeroaselor noi deschideri. Profitul net a scăzut însă cu 41%, la 102 milioane de euro, conform Vienna.at.
Pe 28 septembrie, grupul și-a redus perspectivele de profit pentru a doua oară în mai puțin de trei săptămâni, dând vina pe un mediu comercial ”din ce în ce mai dificil” în Europa Centrală și de Est și o pierdere a concentrării din partea conducerii.
CITEȘTE ȘI Efectul „waterbed” după plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: Retaileri din România au crescut alte prețuri și câștigă ca înainteAcțiunile Pepco au scăzut cu 27% în ultimul an.
România rămâne a doua mare piață pentru grup, după Polonia, unde deține o rețea de 1.167 magazine.
Pepco Group (fostul Pepkor Europe) este controlat de holdingul sud-african Steinhoff International din 2014.