Retailerul suedez de mobilă și decorațiuni interioare IKEA a anunțat deschiderea magazinului Pallady pe data de 24 iunie 2019. IKEA Pallady va fi al doilea magazin al companiei în România și cel mai mare din Sud-Estul Europei.
Profit.ro a anunțat ieri că ultimele date relevă că magazinul va fi deschis în zilele următoare.
„După progresele excelente din ultimele luni în procesul construcției, sunt bucuros să anunț că vom deschide magazinul pe 24 iunie și vom aduce viziunea noastră de a crea o viață de zi cu zi mai bună mai aproape de și mai mulți oameni din România. Pe lângă amenajarea magazinului nostru, am finalizat și procesul de recrutare, iar angajații noștri sunt pregătiți să-i întâmpine pe oaspeții și clienții noștri la deschiderea mult așteptată", spune Cas Lachaert, Store Manager.
Magazinul de 37.000 de metri pătrați va pune la dispoziția clienților circa 10.000 de produse. Acesta va avea, de asemenea, trei modele de interioare integrale și 58 de camere. Pe lângă un loc de joacă supravegheat, dedicat copiilor, magazinul va găzdui, de asemenea, restaurantul cu specialități suedeze și preparate românești.
Ikea Pallady
Pentru magazinul din Pallady vor lucra aproximativ 600 de angajați . Valoarea totală a investiției este de aproape 90 de milioane de euro. Suma acoperă și terenul de 13,7 hectare, ce a aparținut fabricii Anticorosiv, achiziționat în 2014 de la fondul de investiții Broadhurst Investments, reprezentat de omul de afaceri Siminel Andrei. Prețul plătit pe teren se ridică la circa 19 milioane de euro, potrivit informațiilor Profit.ro.
Noul magazin este construit pe piloni și are o suprafață de aproximativ 37.000 de metri pătrați. Obiectivul IKEA este să folosească 100% energie regenerabilă în noul magazin: cu sisteme de energie geotermală și panouri solare integrate în construcție. Vor fi instalate stații de încărcare pentru mașini electrice, vor fi disponibile metode de administrare pentru toate tipurile de deșeuri, iar suprafața de spațiu verde din totalul terenului va fi de 30%.
Recent, Profit.ro a anunțat că retailerul IKEA ia în calcul și pentru România deschiderea unor magazine mai mici, în centrul orașelor. Ikea este renumit pentru marile sale magazine, cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați, amplasate la marginea orașelor. Grupul suedez a fost însă nevoit să își modifice modelul de business pe fondul creșterii concurenței și al preferinței consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă în loc să se deplaseze până la periferia orașelor.
Astfel, în ultimii ani, Ikea a deschis magazine cu un format mai mic, dar amplasate în centrul orașelor, magazine specializate pe una sau două categorii de produse, precum un showroom la Stockholm dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra cu servicii de renovare.
Acum, această strategie este luată în calcul și pentru România.
Suedezii au anunțat în trecut că intenționează să atingă un număr total de nouă magazine în România, cel mai mare din regiune, în urma unei investiții estimată la peste 500 milioane de euro. Prin acest demers, compania ar crea 3.000 de locuri de muncă în România. Reprezentanții IKEA a anunțat în repetate rânduri că au pe listă Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, pentru noi magazine.
Reprezentanții IKEA au declarat pentru Profit.ro că investesc în crearea unui mediu multi-canal, cu formate care să susțină noile comportamente și tendințe de consum.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Proprietarul berarului român URBB, producătorul berilor Carlsberg și Tuborg pe piața locală, cumpără toate acțiunile Müller Dairy Ro, printre principalii jucători pe piața producției și distribuției de produse lactate din România„Anul trecut am deschis primele două puncte de colectare ale IKEA în Brașov și Timișoara, în timp ce Clujul urmează în curând. IKEA are un serviciu de comenzi on-line din ce în ce mai popular pentru clienții din întreaga țară, iar IKEA Pallady va dubla capacitatea de a sprijini cumpărăturile pe internet. Luăm în calcul, de asemenea, crearea unor magazine mai mici, în centrul orașului, în plus față de tradiționalele și deja cunoscutele «cutii albastre». În prezent, suntem dedicați finalizării celui de-al doilea magazin din București și extinderii rețelei punctelor de colectare. Alte formate vor fi explorate în viitor și vom informa publicul în cazul unor planuri suplimentare de extindere“, spun reprezentanții IKEA pentru Profit.ro.