Flanco, printre cei mai mari retaileri locali de produse IT&C, electronice și electrocasnice, controlat de omul de afaceri Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG, își continuă strategia de extindere cu două noi deschideri de magazine – în Sibiu și în Roșiorii de Vede, ambele inaugurate în cele mai noi parcuri de retail ale orașelor.
Strategia de expansiune a retailerului ajunge însă și peste granițe, Flanco planificând, pentru anul 2022, să lanseze un magazin online și pe piața ungară.
În Ungaria operează deja și eMAG, care a încasat recent o amendă substanțială în țara vecină.
“Parcurile de retail reprezintă o zonă de interes pentru noi, pe care am ales-o deseori, în ultimul an, pentru magazinele Flanco”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. “Tipul acesta de galerii comerciale asigură un trafic ridicat, chiar și în contextul pandemic actual, în care se impun noi restricții. Reunind, într-o zonă foarte accesibilă, magazine de primă necesitate și lanțuri de hipermarketuri recunoscute – precum Kaufland, în Prima Shopping Center din Sibiu, ori Lidl, în Funshop Park Roșiorii de Vede, reușesc să câștige rapid interesul cumpărătorilor, deci și pe al nostru.”
Investiția în cele două magazine s-a ridicat la o valoare de aproximativ 2 milioane lei. Odată cu deschiderea celor două noi locații, 35 de noi angajați s-au alăturat echipei Flanco.
“Bineînțeles că au existat și situații în care am preferat centre comerciale sau zone stradale – piața este foarte volatilă, iar obișnuințele de consum diferă foarte mult de la orașele mici la cele mai mari, de la o zonă a țării la alta și chiar de la o lună la alta. Singura constantă este adaptarea”, explică Dragoș Sîrbu.
Flanco a raportat vânzări pentru 2020 în valoare de 1,08 miliarde lei, în scădere cu 10,8% comparativ cu anul precedent, pe fondul închiderii în lock-down a peste 70 de magazine.
Flanco are peste 1.500 de angajați și deține o rețea de 158 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 112 orașe ale României.