Un studiu arată că există trei tipuri care reprezintă comportamentul consumatorului: nomadul, jucătorul și negustorul, iar mai mult de jumătate din cei chestionați (52%) doresc oferte personalizate în magazin, pe baza datelor personale din contul lor de fidelitate la magazin, în timp ce 82% vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziție online.
Oracle a anunțat constatările din acest an ale unui studiu global care a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franța, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) și JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferințele și atitudinile lor cu privire la comerțul cu amănuntul, scrie News.ro.
”Pe fundalul unui peisaj al comerțului remodelat în mod radical de inovațiile digitale, din raport reies trei macro tendințe la nivel global în ceea ce privește comportamentul consumatorilor: un consumator total omnichannel, care profită de un mix de puncte de angajament digitale și fizice; un cumpărător experimentat, care caută experiențe comerciale noi, inovatoare și bazate pe tehnologie și un vânător care ține seama de preț, mereu în căutarea celui mai bun raport calitate-preț”, arată raportul, intitulat ”Comerțul cu amănuntul în 4 dimensiuni: Să înțelegem comportamentul consumatorului într-o eră a relativității”.
CITEȘTE ȘI Carrefour a încheiat procesul de remodelare a magazinelor Billa din România“Pentru a echilibra aceste tendințe comportamentale și a reuși să ajungă la acești consumatori, mărcile trebuie să genereze inovații pe trei fronturi”, a spus Ray Carlin, vicepreședinte senior și director general al Oracle Retail.
Nomadul este un cumpărător agil, care nu este loial unei mărci sau unui canal și care va analiza mai multe opțiuni de a studia și de a localiza produsele înainte de a cumpăra. Din studiu a reieșit că 42% dintre consumatorii din această categorie cumpără acum atât online, cât și din magazin în fiecare săptămână, iar 73% vor să returneze cumpărăturile online la un magazin cu amănuntul. În același timp, 55% vor să verifice stocul produselor pe mobil în timp ce se află în magazin.
Jucătorul folosește tehnologia pentru a-și conduce și a-și direcționa experiența de cumpărare și caută mărci care reinventează călătoria cumpărătorului.
Un procent de 44% dintre familii au menționat că vânzătorii virtuali sunt importanți, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape în timp real prin drone sau mașini fără șofer.
De asemenea, 43% adoră ideea de a putea să tipărească tridimensional articole de modă personalizate.
Pentru genul negustor, comportamentul de cumpărare este dirijat de fiorul câștigului și de reduceri. 84% spun că prețurile competitive și promoțiile în primul rând sunt aspectele cele mai importante ale experienței lor de cumpărare.
În această categorie, 65% spun că ofertele și promoțiile personalizate sunt cele mai importante pentru ei, iar 50% doresc oferte în timp real în mediul online, în funcție de ce anume vizitează în acel moment.
CITEȘTE ȘI Dedeman deschide al 48-lea magazin, investiție de 10 milioane euro, și depășește 10.000 de angajați. Următoarea investiție - magazinul din cartierul bucureștean PantelimonConsumatorii au evidențiat în mod clar rolul tehnologiei în stabilirea de noi standarde globale în comunitatea comerțului cu amănuntul. Printre acestea se numără așteptări comune cu privire la retururi și la livrare, dorința de plăți mobile prin autoservire și oportunități de personalizare.
“Pe măsură ce consumatorii confirmă aceste tendințe prin comportamente de cumpărare, infrastructura în cloud va juca un rol și mai important, permițând un ritm de inovare mai rapid și dând posibilitatea comunității de comercianți cu amănuntul să țină pasul cu așteptările și cu experiențele existente”, spune Jeff Warren, vicepreședinte strategie Oracle Retail.
Mai mult, 67% dintre consumatori spun că nu vor să deschidă un cont pentru checkout în comerțul electronic și, în același timp, 57% vor o opțiune de checkout instantanee, dintr-un singur click, care poate fi activată doar prin crearea unui profil de plată.
De asemenea, 29% ar considera ofertele bazate pe date din ”mediile sociale” drept ”înfiorătoare”.
În plus, 83% dintre consumatori au indicat că fac cumpărături în magazin cel puțin o dată pe săptămână, iar în ceea ce privește articolele de modă, 7% dintre respondenți fac cumpărături în magazin în fiecare zi și 22% fac cumpărături în magazin de câteva ori pe săptămână.
Totodată, 40% dintre consumatori vizitează sau cumpără articole de modă online cel puțin o dată pe săptămână.
În raport se precizează că 56% spun că automatele de checkout cu autoservire sunt importante pentru ei, iar 60% vor opțiuni de plată mobilă în magazin.
În ceea ce privește simplificarea procesului de returnare, 82% vor posibilitatea de a returna o achiziție online cu expediere gratuită, iar 34% dintre consumatori vor ferestre de retur mai lungi de 30 de zile.
De asemenea, 70% dintre consumatori vor transport gratuit în două zile la toate achizițiile.
Un procent de 48% consideră că aprovizionarea automată online ar fi importantă pentru experiența lor în viitor, iar 33% consideră că ar fi ”înfiorător” pentru un supermarket să expedieze articole de băcănie pe baza datelor din achiziții, date sociale și date de mediu.
Totodată, 40% consideră că ar fi ”fantastic” dacă supermarketurile ar folosi tehnologia pentru a ”sugera” o listă de cumpărături fără să taxeze automat pentru ea.