Gigantul american Wendy's, al treilea cel mai mare lanț de fast-food din lume, după McDonald's și Burger King, va fi dezvoltat în România cu investiții masive, de cel puțin 200 de milioane de dolari, în următorii 10 ani, anunță, într-un interviu pentru Profit.ro, Radu Bolohan, CFO-ul JKC Capital, vehiculul care gestionează afacerea.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Wendy's a confirmat recent informațiile Profit.ro privind intrarea în România, precizând că planul său este de a dezvolta în Europa sute de restaurante în următorul deceniu, începând cu 2025.
Doar anul viitor vor fi deschise în România 5 restaurante sub acest brand, cu o investiție medie de 2 milioane de dolari pe unitate.
Primele restaurante Wendy's vor fi inaugurate în București, dar lanțul vrea să dezvolte în timp o rețea națională.
“În România, JKC Restaurants (divizia de restaurante a JKC, n.r.) va intra ca o franciză și un operator de restaurante Wendy's. Motivul pentru care am decis să intrăm pe piață este că avem o imagine foarte bună asupra acestei țări. Economia României este una vibrantă și în creștere, două aspecte care, conform statisticilor și previziunilor, credem că vor continua mult timp în viitor. Consumatorul român este unul sofisticat și avem încredere că va aprecia produsele noastre”, explică Bolohan pentru Profit.ro.
JKC Restaurants este un business de familie cu cea mai rapidă ascensiune din Canada, având în portofoliu 32 de francize ale celebrelor branduri Wendy's și Tim Hortons.
Compania a fost lansată în 2015 de soții Kathryn și John Chayka
Pentru intrarea Wendy’s pe piața românească – prima pentru acest brand în afara Americii de Nord după mulți ani – soții John și Kathryn Chayka, fondatorii JKC Restaurants, au încheiat un parteneriat cu Radu Bolohan, în prezent vicepreședinte JKC Capital, vehiculul care gestionează activele familiei, inclusiv divizia de restaurante.
“România este o piață care ne place. Suntem deja prezenți aici de câțiva ani cu diferite activități, așa că nu este o piață străină pentru JKC”, continuă reprezentantul companiei.
CITEȘTE ȘI FOTO Popeyes continuă extinderea în România. Deschidere cu saxofon din New OrleansAcum, JKC se află într-o etapă avansată de lansare a operațiunilor din România. Primul restaurant va fi deschis la sfârșitul anului 2024 sau începutul lui 2025, cu intenția de a exista cel puțin 5 unități la finele anului viitor.
Primele restaurante vor fi deschise în București, însă planul companiei este să construiască o rețea națională.
CITEȘTE ȘI FOTO Penny lansează în România o campanie „Vino cu mărunțiș și te recompensăm"În medie, un restaurant necesită o investiție de 2 milioane de dolari.
“Planul JKC Restaurants este să investească cel puțin 200 de milioane de dolari în România în următorii 10 ani. Investiția este finanțată din capitaluri proprii”, detaliază Bolohan.
Pentru toate unitățile, Wendy's va folosi carne de proveniență locală.
Bolohan susține că brandul Wendy's are ca principal element distinctiv calitatea produselor și că burgerii sunt produși 100% din carne proaspătă de vită, care nu a fost înghețată niciodată, iar pentru gama de pui este folosit doar pieptul păsării.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Carrefour declanșează în România o operațiune majoră de fuziuneFondul de investiții privat care stă la baza JKC Capital se declară gata să investească, dincolo de divizia de restaurante, “în orice, oriunde în lume”, și nu sunt excluse și alte proiecte în România.
“În momentul de față nu avem o țintă anume pentru investiții adiționale în România, însă avem idei. O caracteristică a fondului este că suntem deschiși la orice, putem să ne mișcăm repede și putem executa o tranzacție foarte rapid. În baza acestor fapte nu aș fi surprins dacă vom anunța alte investiții în România în anii următori”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI Decathlon vrea să crească prin achiziții. Compania franceză caută branduri specializate pe care să le adauge afacerilor saleWendy's este un lanț american de restaurante de tip fast-food fondat de Dave Thomas, în 1969, în Columbus, Ohio.
Astăzi este al treilea cel mai mare lanț de fast-food din lume, cu circa 7.000 de restaurante, după McDonald's și Burger King.