Vânzările Electrolux în România au crescut anul trecut cu 3,1%, la 393 milioane de coroane suedeze (186,71 milioane lei), de la 381 milioane coroane în 2016, când subsidiara locală a producătorului suedez de electrocasnice a trecut pe profit după 8 ani de pierderi.
România este a șasea piață ca mărime din Europa de Est (inclusiv Rusia și Turcia) în funcție de vânzări pentru Electrolux, reiese din datele financiare ale grupului suedez.
Electrolux a angajat anul trecut peste 100 de oameni în România, ajungând la un total de 928 angajați, de la 818 angajați la finele lui 2016.
Suedezii sunt acționari majoritari ai fabricii omonime din Satu Mare, unde sunt produse electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.
CITEȘTE ȘI Producătorul român de înghețată Betty Ice, preluat de gigantul anglo-olandez Unilever, al doilea mare jucător din industria alimentarăLa nivel global, al doilea mare jucător pe piața mondială a electrocasnicelor a raportat vânzări consolidate de 122,06 miliarde coroane (12,5 miliarde euro) în 2017, în urcare cu 0,8% raportat la anul anterior.
Câștigul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierii și amortizării) a crescut cu 11,5%, la 11,38 miliarde coroane (aproximativ 1,2 miliarde euro), de la 10,2 miliarde coroane în 2016.
Acțiunile Electrolux s-au apreciat cu 8,2% după publicarea rezultatelor financiare, la 281,80 coroane (28,865 euro) pe unitate.
(Cifrele în lei și euro au fost calculate de Profit.ro la un curs de schimb de 0,4751 lei, respectiv 0,10251 euro pentru 1 coroană suedeză)