Grupul italian de lux Dolce&Gabbana a înființat o nouă companie care să gestioneze direct dezvoltarea, producția și vânzarea parfumurilor și cosmeticelor sale, a declarat directorul general Alfonso Dolce, transmite Reuters.
Mișcarea de a aduce în interior o afacere de milioane de euro, care este esențială pentru multe case de modă, dar adesea gestionată prin licențiere, este prima efectuată de un grup italian de lux, scrie News.ro.
”Ne gândim la un model de afaceri care ar putea include legături și parteneriate cu producătorii noștri”, a declarat Dolce pentru săptămânalul financiar L'Economia de la Corriere della Sera.
El a adăugat că schimbarea face parte dintr-o ”strategie pe termen lung îm care suntem angajați să consolidăm, să cultivăm și să promovăm excelența artizanală și producția italiană”.
Brandurile de modă s-au ramificat întotdeauna în produse de frumusețe de ultimă generație, în încercarea de a-și diversifica produsele și a-și lărgi baza de clienți.
Un acord de licență cu gigantul japonez al cosmeticelor Shiseido s-a încheiat în decembrie.
Noua companie va începe cu un capital cuprins între 200-250 de milioane de euro (514,44 milioane de dolari), prin autofinanțare și ”sprijin din partea sistemului bancar”, a spus Dolce.
Compania va angaja aproximativ 130-150 de persoane în Italia, până în martie 2023, și încă 100-120 în străinătate.
Dolce va fi președinte, iar fostul director general al LVMH Gianluca Toniolo va fi CEO.
Toniolo a declarat pentru L'Economia că valoarea de retail a afacerii cu produse de frumusețe a Dolce&Gabbana este de puțin peste 1 miliard de euro, parfumurile având cea mai mare pondere.
El a adăugat că scopul noii companii este o cotă de piață ”dublă, dacă nu triplă” în sectorul parfumurilor, consolidarea poziției în produse pentru machiaj și dezvoltarea de produse de îngrijire a pielii, pe care grupul încă nu le are.