Decarbonizarea, un nou motor de competitivitate economică - Auchan România contribuie la accelerarea tranziției lanțului agro-alimentar prin Climate Supplier Event

În contextul în care sistemele agro-alimentare sunt responsabile pentru aproape o treime din emisiile globale de gaze cu efect de seră, Auchan România își asumă un rol activ în tranziția lanțului său de aprovizionare către un model mai sustenabil.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Decarbonizarea, un nou motor de competitivitate economică - Auchan România contribuie la accelerarea tranziției lanțului agro-alimentar prin Climate Supplier Event

La cea de-a doua ediție a evenimentului Climate Supplier Event, organizat sub egida Climate Change Summit, compania a reunit peste 100 de producători și furnizori pentru a începe măsurarea emisiilor și pentru a intensifica acțiunile de decarbonizare, de creștere a rezilienței și a competitivității acestora. Discutăm cu Corina Dospinoiu‑Imre, Director Sustenabilitate Auchan România, despre importanța acestui demers, pașii concreți făcuți și ce înseamnă un lanț alimentar pregătit pentru viitor.

Decarbonizarea, un nou motor de competitivitate economică - Auchan România contribuie la accelerarea tranziției lanțului agro-alimentar prin Climate Supplier Event

Ce v-a determinat să organizați o nouă ediție a Climate Supplier Event și care au fost principalele obiective ale acestei întâlniri?

Am considerat că este momentul potrivit să accelerăm colaborarea cu furnizorii noștri. Obiectivul principal al acestei ediții a fost să creăm un cadru de dialog prin care sa descoperim care sunt oportunitățile de eficientizare a proceselor de business, ce avem de castigat, dintr-o perspectiva economica  și: să înțelegem împreună cum măsurăm amprenta de carbon, care sunt pârghiile de reducere și să  îi putem sprijini pe partenerii noștri să adopte practici sustenabile prin educație și programe de finanțare. Prin reunirea a peste 100 de furnizori la Climate Supplier Event, urmărim să generăm o transformare la nivel de lanț de aprovizionare, care are ca efect o reducere cuantificabila a emisiilor de carbon în viitorul apropiat.

De ce considerați că acest eveniment este relevant nu doar pentru furnizorii Auchan, ci pentru întreaga industrie alimentară din România?

Un eveniment de anvergură precum Climate Supplier Event este relevant atât pentru furnizorii Auchan, cât și pentru întreaga industrie alimentară din România, pentru că lanțurile alimentare funcționează ca un sistem interconectat. Dacă doar un retailer sau câțiva producători acționează, impactul rămâne limitat. Agricultura, procesarea, logistica, ambalajele - toate aceste elemente contribuie la generarea emisiilor, costurilor și a competitivității. De aceea evenimentul nostru este despre cum poate întregul sector să devină mai eficient, mai sustenabil și mai rezilient în fața schimbărilor climatice.      

Cum sprijină Auchan furnizorii locali în procesul de tranziție către modele de business mai sustenabile?

Am lansat programul Parteneri pentru Decarbonizare în care colaborăm direct cu furnizorii pentru a-și măsura emisiile și pentru a-și dezvolta planuri de reducere a acestora. De asemenea, pentru a veni în sprijinul furnizorilor Auchan, în premieră, prin intermediul parteneriatului cu BRD – Groupe Société Générale, banca oferă furnizorilor noștri acces la o gamă extinsă de finanțări sustenabile, din care aceștia pot alege, în funcție de specificul activității companiei lor. Accesând aceste instrumente, companiile pot reduce rapid costurile operaționale legate de energie, logistică și resurse, iar în timp își întăresc competitivitatea și capacitatea de a gestiona riscurile climatice. În plus, o abordare responsabilă le crește vizibil credibilitatea și le deschide mai ușor accesul la finanțări care cer criterii clare de sustenabilitate.

În paralel, în cadrul evenimentului a avut loc un workshop prin care furnizorii și-au ales cateva pârghii de optimizare și eficientizare a propriei afaceri, care vor avea ca efect reducerea emisiilor, dar și a costurilor. Urmărim ca în perioada imediat următoare să ne luăm angajamente contractuale cu furnizorii noștri privind măsurarea emisiilor, crearea planurilor de decarbonizare și urmărirea progresului constant. Ceea ce rămâne o miză importantă pentru noi este să continuăm să găsim soluții prin care să ne sprijinim furnizorii în acest demers.

Decarbonizarea, un nou motor de competitivitate economică - Auchan România contribuie la accelerarea tranziției lanțului agro-alimentar prin Climate Supplier Event


De ce spuneți că decarbonizarea nu e doar o chestiune de mediu, ci și una de competitivitate economică?

Reducerea emisiilor nu este doar o cheltuială, ci și un instrument de creștere a eficienței. De exemplu, optimizarea lanțului logistic, reducerea risipei alimentare sau eficiența energetică, reducerea ambalajului se traduc direct în costuri mai mici,  ceea ce duce la o profitabilitate mai bună, iar efectul acestor măsuri, au impact și în reducerea emisiilor de carbon . Astfel, decarbonizarea devine un motor de creștere și nu o obligație de mediu.

Cum pot fermierii și procesatorii români transforma sustenabilitatea într-un avantaj real de piață?

Sustenabilitatea devine un avantaj competitiv real pentru fermierii și procesatorii români prin optimizarea riguroasă a resurselor, ceea ce duce la o reducere semnificativă a costurilor operaționale. Adoptarea unor practici precum agricultura de precizie, care optimizează utilizarea apei, fertilizanților și pesticidelor, și integrarea energiilor regenerabile (ex: solar, biomasă) în ferme și unități de procesare, minimizează amprenta de carbon și cheltuielile. O gestionare eficientă a apei și a deșeurilor contribuie, de asemenea, la diminuarea costurilor pe termen lung, transformând investițiile în sustenabilitate în economii substanțiale.

Mai mult, aplicarea principiilor economiei circulare permite valorificarea inteligentă a subproduselor agricole și a deșeurilor din procesare. Acestea pot fi transformate în noi fluxuri de venituri, precum compost, biogaz, reducând concomitent costurile de eliminare. Această abordare nu doar reduce risipa, ci creează și oportunități de diferențiere pe piață, adăugând valoare întregului ciclu de producție și răspunzând cererii crescânde pentru produse și procese responsabile.

Aceste eforturi de sustenabilitate deschid, de asemenea, accesul la o finanțare strategică crucială. Companiile cu un profil solid de sustenabilitate, care integrează criterii ESG (Environmental, Social, Governance), devin atractive dintr-o perspectiva investitionala. Astfel, ele beneficiază de un acces mai facil la fonduri europene, finanțare bancară în condiții mai bune decat companiile care nu prioritizează sustenabilitatea.

Decarbonizarea, un nou motor de competitivitate economică - Auchan România contribuie la accelerarea tranziției lanțului agro-alimentar prin Climate Supplier Event


Ce înseamnă, în viziunea dumneavoastră, un lanț alimentar pregătit pentru viitor?

Pentru noi, un lanț alimentar pregătit pentru viitor este unul în care fiecare legătură, de la fermier, procesator, retailer, la logistică, adoptă obiective clare de sustenabilitate, utilizează tehnologie și date pentru a-și îmbunătăți performanța, și creează valoare împreună, pentru consumatorul final. În esență, ne dorim să creăm un ecosistem puternic, care își mitighează riscurile, fie că este vorba despre cele climatice, riscurile privind actuale și potențiale costuri ridicate la energie, sau materii prime, prin transformarea modelelor de afaceri.

Îmi doresc pentru noi toți un lanț în care reducem risipa și energia consumată excesiv, optimizăm transportul,  și în care calitatea și reziliența devin un standard. Astfel, vom fi pregătiți nu doar pentru provocările climatice, ci și pentru cerințele consumatorilor și a pieței globale .

Decarbonizarea, un nou motor de competitivitate economică - Auchan România contribuie la accelerarea tranziției lanțului agro-alimentar prin Climate Supplier Event

Prin proiecte precum Climate Supplier Event și parteneriate dedicate, Auchan România încurajează integrarea principiilor sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare, ca parte a unui efort comun de tranziție responsabilă.

În acest sens, compania își reafirmă ambiția de a construi un model românesc de aprovizionare responsabilă, capabil să genereze un impact benefic pentru natură și comunități și, în același timp, să susțină creșterea economică.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0910 +0.0017+0.03 %
1 USD4.3656 -0.0193-0.44 %
1 GBP5.7984 +0.0135+0.23 %
1 CHF5.4516 +0.0035+0.06 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite