Potrivit Eurostat, anul trecut prețul cafelei în România a crescut cu 6,8%, situându-ne pe locul al doilea în Europa, după Croația.
Cafeaua devine un produs tot mai scump, atât în supermarketuri, cât și în magazinele de specialitate, motiv pentru care tot mai puțini ies la o cafea cu prietenii, arată Știrile Pro TV.

În anii trecuți, în București, de exemplu, aproape la fiecare colț de stradă apărea câte o cafenea, deschisă adesea de tineri antreprenori veniți din domenii precum IT-ul sau construcții. Mulți dintre ei, însă, nu au reușit să se adapteze la piață.
În lipsa clienților, cu prețurile în creștere și facturile tot mai mari, mulți au fost nevoiți să tragă obloanele.
În paralel, vânzările de espressoare performante și de cafea sofisticată au crescut cu 30%.
În România, consumul de cafea a crescut cu 15% în ultimul deceniu și a ajuns la o medie de două kilograme și jumătate pe an de persoană.

Criza cafenelelor se resimte și la marii jucători din domeniu. Lanțul american de cafenele Starbucks a anunțat că va elimina 900 de locuri de muncă și va închide unele restaurante neperformante.
Gigantul cafelei a eliminat deja 1.100 de locuri de muncă la începutul acestui an, în timp ce CEO-ul Brian Niccol încearcă să inverseze scăderea vânzărilor și a traficului de clienți.
În februarie, Starbucks a decis să concedieze peste 1.000 de angajați, din zona corporate, dar și să scoată din meniu băuturi apreciate ca fiind complexe și nepopulare, într-o încercare de a relansa vânzările.