Producătorul de tricotaje Promar Textil din Brașov, o afacere de familie care a ajuns să furnizeze tricotaje de damă pentru grupul italian Max Mara, dar care și-a lansat pe piață și propriile branduri, Kromatic, Omme și Wednesday, a fost cumpărat de grupul austriac Salesianer Miettex, printre cele mai importante companii de curățătorie comercială și închiriere de textile din Europa, având astăzi două unități de servicii în România, deschise în București, în 2007, și la Oradea, în 2014.
Tranzacția, anunțată din februarie de Profit.ro, a fost astăzi confirmată oficial. Finalizarea tranzacției a fost anunțată, de asemenea, săptămâna trecută pe Profit Insider
În 2015, Promar Textil a investit 4,5 milioane euro în deschiderea unei spălătorii profesionale în Brașov, sub numele de Kromatic. Spălătoria Kromatic lucrează în prezent cu hoteluri de 4-5 stele din România, precum Hilton, dar și cu mai multe companii din sectorul medical și din industrii precum cea alimentară și cea prelucrătoare.
Acum, austriecii au preluat compania Promar Textil și brandul Kromatic. Investiția se ridică la circa 5 milioane euro si ridică nivelul de capacitate a companiei de a prelucra la 32 de tone de textile /zi, respectiv capacitatea a peste 6.500 de mașini de spălat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel global, grupul austriac deține o rețea de 15 astfel de unități în Austria și 12 unități în România, Ungaria, Cehia, Slovenia, Croația, Serbia și Polonia, având printre clienți hoteluri și restaurante (pentru servicii de curățare), retaileri, companii din industria auto și farma (pentru închirierea uniformelor de lucru și furnizarea de articole textile), precum(Hotel Radisson, Hotel Novotel, Garden Inn by Hilton, Hotel President Oradea, Double Tree by Hilton Cluj, Porsche, Heidi Chocolat, Actavis, Spitalul Matei Balș, Maternitatea Filantropia, Sanador, Medicover, Spitalul Județean Timișoara, Spitalul Județean Oradea, Spitalul Municipal Oradea.
Fondat ca afacere de familie în 1916 și având sediul la Viena, grupul austriac a avut în 2016 afaceri de aproape 160 milioane euro și peste 2.000 de angajați.
Pe piața locală, austriecii au avut în același an, cu circa 180 de angajați, o cifră de afaceri de aproape 33 milioane lei și un profit net de 2,8 milioane lei. În anul 2007 compania intra pe piața din România prin inaugurarea spălătoriei din București, iar în 2014 compania a lansat o noua unitate, în vestul țării, la Oradea.
Prin acest nou pas, Salesianer Miettex va acoperi cu serviciile sale în mod direct și judetele Brașov, Prahova, Sibiu, Harghita, Covasna, Mureș.
“La ora actuală, prin noua achiziție ne creștem capacitatea cu aproximativ 25% și vom acoperi 80% din teritoriul țării, putând dezvolta sinergii la nivel local dar și internațional, cu celelalte țări din grup prin intermediul tehnologiei RFID (Radio-frequency identification). Aceasta tehnologie permite identificarea automată și în mod unic a articolelor textile, pe baza unei etichete electronice RFID, oferind astfel diverse informații cu privire la trasabilitatea textilelor. În toate aceste judeșe (Bv, PH, Sb, Cv, Ms) Salesianer Miettex are deja clienți către care face livrari, însă, in urma acestei achiziții, vom optimiza logistica, prin integrarea clienților existenți și contractarea de clienți noi”, spune Adrian Chiorean, Director General pe România al Salesianer Miettex.
După achiziție, Salesianer Miettex va avea 300 de angajați în România, la Brașov lucrând aproximativ 90 de persoane. Pentru spălătoria din Brașov compania austriacă va face mici îmbunătățiri ale fluxului tehnologic, Promar Textil realizând o investiție majoră în anul 2014.
De asemenea, familia Moraru, foștii proprietari ai brandului Kromatic, vor colabora cu Salesianer Miettex, împreună având în plan să dezvolte noi proiecte de cercetare și dezvoltare în domeniul RFID și nu numai.
“În 2014, cand am definitivat investiția de la Oradea aveam o cifră de afaceri de 4.5mil euro. Înainte de achiziția de la Brașov am avut 7.3mil euro, iar acum, împreună cu fabrica din Brașov vom avea o cifră de afaceri de 10 mil euro. Estimăm că vom încheia anul 2018 cu 11.5 milioane de euro“, spune Chiorean.
Producătorul de tricotaje Promar Textil din Brașov, deținut de soții Aurelian și Doinița Moraru, a fost înființat în 1994, iar 5 ani mai târziu producea tricotaje de damă pentru grupul italian Max Mara.
În 2009, compania și-a lansat pe piață propriile branduri: Omme și Wednesday.
CITEȘTE ȘI O nouă intrare: Retailerul german Kik Textilien vine în România după ce a avut cele mai mari vânzări din istorieÎn 2016, cu circa 230 de angajați, a încheiat cu afaceri cu peste 40% mai mari și a revenit la un profit net de 2 milioane de lei, după o scădere la jumătate în anul precedent.
Afacerile firmei au totalizat 21 de milioane de lei.
În 2015, cifra de afaceri scăzuse la 15 milioane de lei, iar profitul a fost cu 47% mai mic decât în 2014, de circa 1 milion de lei.
În 2015, Promar Textil a investit 4,5 milioane euro în deschiderea unei spălătorii profesionale în Brașov, sub numele de Kromatic. Spălătoria Kromatic lucrează în prezent cu hoteluri de 4-5 stele din România, precum Hilton, dar și cu mai multe companii din sectorul medical și din industrii precum cea alimentară și cea prelucrătoare.