Grupul portughez Jerónimo Martins, retailer cu afaceri anuale de peste 30 de miliarde de euro, operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia prin brandul Biedronka, lider al comerțului alimentar din Polonia, a anunțat primele sale 5 magazine din Slovacia, confirmând astfel implicit informațiile recente ale Profit.ro conform cărora și-a amânat planurile privind intrarea pe piața românească.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Afacerea deținută de Jerónimo Martins va deschide primele puncte de desfacere în Slovacia până la sfârșitul acestui an.
Profit.ro a anunțat luna trecută că grupul portughez și-a amânat planurile privind intrarea pe piața românească, alegând în schimb Slovacia.
„Jerónimo Martins se concentrează acum pe investiții și dezvoltare pe piețele pe care este deja prezent – Polonia, Columbia și Portugalia – și pe pregătirile pentru intrarea în Slovacia. România nu este o piață pe care să o considerăm prioritară la acest moment”, a transmis atunci compania pentru Profit.ro.
CITEȘTE ȘI FOTO Apare primul mall din SinaiaÎn 2016, grupul portughez a participat la prima etapă de cumpărare a lanțului de magazine Profi, preluat însă, în final, de fondul de investiții Mid Europa cu 533 de milioane de euro, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc. Lanțul românesc a fost cumpărat recent de Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, cu 1,3 miliarde euro.
După ce a renunțat la cumpărarea Profi, grupul portughez Jerónimo Martins a anunțat în mai multe rânduri că este în continuare interesat de piața românească, ultima dată în 2020.
Acum, însă, grupul a transmis pentru Profit.ro că și-a amânat planurile privind intrarea pe piața românească.
CITEȘTE ȘI FOTO Lego caută General Manager inclusiv pentru RomâniaFondat în 1792 la Lisabona, Jerónimo Martins are ca principal business lanțul de magazine alimentare Biedronka, lider pe piața poloneză, unde Jerónimo Martins este prezent de asemenea prin magazinele de cosmetice Hebe.
În Polonia, portughezii se luptă cu compania poloneză Zabka, cel mai mare retailer alimentar de proximitate, intrată recent și în România, și grupul francez Carrefour.
Pentru anul trecut, grupul a raportat vânzări de 30,6 miliarde de euro, aproape 135.000 de angajați și un profit net de peste 750 de milioane de euro.