Grupul italian Natuzzi, cel mai mare producător de mobilă din Peninsulă, despre care Profit.ro a scris recent că a început să tranfere parte din producția realizată în Italia la fabrica Italsofa din Baia Mare, vizează accelerarea procesului în perioada următoare, dar și externalizarea unor operațiuni de pe piața românească în Belarus, în condițiile în care unitatea din Baia Mare lucrează deja la capacitate maximă.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Concomitent, Natuzzi pregătește relocarea producției destinate pieței nord-americane din China în Vietnam și România, precum și vânzarea mai multor active secundare, în contextul în care tarifele vamale impuse de Administrația Trump pentru importurile de bunuri chinezești afectează negativ veniturile grupului.
Calculul este că mutarea producției de mobilier sub marca Natuzzi Editions, destinat pieței americane, din China în România va permite companiei să își păstreze clienții importanți din SUA și, în același timp, să evite plata tarifelor vamale și scăderea marjei de profit.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Însă pentru a face acest lucru, trebuie să creăm spațiu de producție la fabrica din România. Este o fabrică de 93.000 metri pătrați, dar este plină, lucrează la capacitate maximă”, explică directorul general al grupului, Pasquale Natuzzi, care amintește că producția italiană de mobilier Natuzzi Editions se află deja în proces de relocare la unitatea din Baia Mare.
“Mutăm producția Natuzzi Editions din Italia în România, unde putem să îmbunătățim marja de profit”, a subliniat acesta.
Pentru a face față noilor cerințe de producție, grupul italian vrea să externalizeze o parte de producția de mobilier no-name de la Baia Mare către o companie din Belarus, țară unde costurile sunt mai mici decât cele din România și unde grupul nu trebuie să investească într-o nouă fabrică.
În același timp, Pasquale Natuzzi admite că mutarea în România a producției de mobilier Natuzzi Editions destinat pieței din SUA va implica costuri crescute cu transportul, astfel că va fi, cel mai probabil, o soluție temporară, până la deschiderea unei fabrici în Mexic.
“Răspunsul final pentru Natuzzi Editions în America va fi Mexic. Iar România este deja răspunsul pentru Natuzzi Editions [în Europa]”, a precizat șeful grupului italian.
CITEȘTE ȘI Italienii de la Humangest au cumpărat compania românească IHM Total Consult, cu circa 2.000 de angajați. Tranzacția creează un jucător cu afaceri de peste 25 milioane euro pe piața HRTot pentru a evita plata noilor taxe vamale impuse de SUA, Natuzzi va transfera producția de mobilier nebrănduit destinat pieței americane din China în Vietnam. Mutarea vine după ce, în iulie, grupul a finalizat vânzarea unui pachet de 51% din acțiunile subsidiarei din China către compania locală Kuka Home, în schimbul a 65 milioane de euro.
Separat, Natuzzi a anunțat că a identificat o serie de active secundare în vederea vânzării acestora, printre care diviziile de tăbăcărie și fabricare de spumă de umplutură, precum și mai multe proprietăți imobiliare din SUA și Italia.
Grupul, care se confruntă cu scăderea prețurilor acțiunilor și a veniturilor pe fondul deteriorării condițiilor pe piața globală de profil și al tensiunilor comerciale SUA-China, estimează că va obține circa 35 milioane de euro în schimbul activelor scoase la vânzare, cu 10 milioane de euro peste valoarea contabilă netă.
Natuzzi a raportat vânzări de 198,3 milioane de euro în prima jumătate a anului, cu 10,6% mai mici comparativ cu perioada similară din 2018. Pierderile operaționale s-au adâncit la 10,8 milioane de euro, de la 8,1 milioane de euro în primul semestru al anului trecut.
Grupul italian a fost fondat în 1959 de Pasquale Natuzzi, fiind inițial un mic atelier ce producea canapele din piele. Grupul operează în total șapte fabrici, 12 birouri comerciale și peste 1.100 de puncte de vânzare, cu un total de peste 4.000 de angajați.