Retailerul francez Carrefour se confruntă cu provocări semnificative pe piața poloneză, ceea ce a generat închiderea a aproape 100 de magazine și concedierea a peste 900 de angajați în ultimul an.
Eforturile de reducere a personalului Carrefour au vizat în primul rând magazinele în franciză, 92 dintre acestea fiind lichidate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ciuda acestui fapt, compania își propune să-și extindă rețeaua de magazine în franciză, reducând în același timp forța de muncă totală. Această schimbare strategică vine în timp ce Carrefour încearcă să se adapteze peisajului schimbător al comerțului cu amănuntul din Polonia, unde magazinele cu discount, precum Biedronka și Żabka, se extind rapid.
Retailerul polonez de proximitate Zabka, cel mai important de pe această piață, a intrat anul trecut în România prin preluarea distribuitorul FMCG DRIM, și a început să deschidă deja magazine sub brandul Froo, cu un plan ambițios.
Piața poloneză de retail se confruntă cu o contracție, prin scăderea numărului de magazine în diverse sectoare. Magazinele alimentare, în special, au înregistrat o scădere semnificativă, reflectând schimbarea preferințelor consumatorilor și popularitatea tot mai mare a magazinelor de discount, relatează presa poloneză.
În România, Carrefour, care operează cu mai multe firme, a înregistrat în 2023, pe piața locală, afaceri de circa 17 miliarde lei, de la 14,7 miliarde lei în 2022.
Principala companie a grupului, Carrefour România, a avut afaceri de 11,3 miliarde lei și un profit net de 249 milioane lei, cu 9.278 angajați.
Profit.ro a anunțat recent că retailerul francez va efectua în România o operațiune de fuziune între compania Carrefour România și celelalte firme din grup, care își raportau individual cifrele financiare, respectiv Artima, Columbus Operational, Carrefour Producție și Distribuție, Militari Galerie Comercială.