Alusystem, cel mai mare antreprenor din domeniul proiectării și execuției de fațade și pereți cortină din România, estimează că va încheia anul 2021 cu o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, dar producția din ultimele două luni va sta sub semnul incertudinii privind livrările unor materiale cheie, provocată de situația globală a lipsei materiei prime. Compania, parte a grupului Bog’Art, mizează pentru anul viitor pe o pondere în business-ul total de 60% pentru proiectele din zona rezidențială, segment pe care a intrat recent.
“2021 este un an al schimbărilor de mindset. Ne-am adaptat la o piață în schimbare sau, mai bine spus, la o piață a oportunităților născute din schimbarea paradigmei spațiului de locuit, adusă de Covid-19. Ne-am îndreptat atenția către zona de rezidențial și am încercat să oferim expertiza noastră pentru proiectele importante din piață și am găsit dezvoltatori și constructori deschiși să profite de acest lucru”, a declarat pentru Profit.ro directorul executiv al Alusystem, Răzvan Popa.
Companiile din domeniu s-au confruntat în acest an cu o creștere masivă a prețurilor materialelor de construcții de bază și cu lipsa disponibilității acestor produse, cu impact asupra prețurilor la clienții finali.
CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță“Prețurile la unele materiale de bază s-au dublat în ultimul an și, din păcate, nu asta este principala problemă a industriei. Ce faci când materia primă nu există? Cât de volatil este atunci prețul materiei prime?”, se întreabă retoric Popa.
Alusystem a intrat în această vară pe segmentul tâmplăriei de aluminiu pentru piața rezidențială, după ce a investit circa 1 milion de euro într-o linie de producție dedicată.
Noul segment ar putea contribui cu 60% la business-ul companiei, anul viitor. În plus, sunt semnale că și zona office se va debloca, spune Popa.
CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în onlineCa tendință generală, managerul Alusystem se așteaptă ca în 2022 să crească interesul consumatorilor pentru materiale și soluții cu avantaje pe termen lung și decizia de achiziție să nu fie orientată pe preț.
Înființată în 2003, Alusystem reprezintă divizia de construcții de fațade a grupului Bog’Art. Potrivit datelor proprii, Alusystem deține o cotă de circa 85% din piața de fațade și pereți cortină din România, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 24 milioane de euro, cu livrări de 100.000 mp de tâmplărie.