Obligații majore pregătite pentru asociațiile de proprietari și firmele care funcționează în blocuri

Obligații majore pregătite pentru asociațiile de proprietari și firmele care funcționează în blocuri
scris 11 iun 2019

Asociațiile de proprietari vor trebui să construiască rampe de acces pentru persoanele cu handicap la intrarea în blocul de locuințe, în timp ce firmele care își desfășoară activitatea în astfel de clădiri de locuințe vor trebui să respecte noi condiții de avizare din partea locatarilor.

100 de pasionați de IT au codat aplicații software pentru o lume mai bună, timp de 48 de ore CITEȘTE ȘI 100 de pasionați de IT au codat aplicații software pentru o lume mai bună, timp de 48 de ore
Urmărește-ne și pe Google News

Prevederile sunt cuprinse în două proiecte legislative elaborate de opoziție, dar care sunt susținute și de parlamentari ai partidelor de la putere.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Un prim proiect legislativ stabilește că asociația de locatari sau de proprietari este obligată să construiască o rampă de acces la intrarea în bloc pentru persoanele cu handicap care au nevoie de această facilitate. 

Costul lucrărilor pentru rampa de acces va fi asigurat integral din bugetul de stat, din fondul de handicap, mai prevede proicetul de lege.

Potrivit proiectului, amanjarea rampei se va face cu răspunsul motivat al comitetului executiv al asociației și cu acordul scris, prealabil, al proprietarilor direct afectați cu care se învecinează spațiul comun supus amenajării. Răspunsul motivat la solicitarea de construcție a rampei trebuie acordat în termen de 30 de zile, altfel cererea va fi considerată aprobată tacit.

Insolvența unuia dintre cei mai mari constructori, cumpărat în vară de firma imobiliară a primăriei lui Robert Negoiță cu doar 1 leu, anunțată de Profit.ro - argumentată prin lipsa de lucrări CITEȘTE ȘI Insolvența unuia dintre cei mai mari constructori, cumpărat în vară de firma imobiliară a primăriei lui Robert Negoiță cu doar 1 leu, anunțată de Profit.ro - argumentată prin lipsa de lucrări

Un al doilea proiect are în vedere modificarea condițiilor de autorizare de către asociațiile de proprietari a firmelor care funcționează în blocuri, cu argumentul că există numeroase situații în care baruri, magazine, săli de jocuri de noroc, firme cu diferite obiecte de activitate pot afecta drepturile locatarilor.

”În repetate rânduri, asociații de proprietari și cetățeni nemulțumiți au semnalat diverse probleme legate de tulburarea liniștii lor în apartamente din cauza zgomotului provocat de operatorii economici care își desfășoară activitatea în blocuri cu destinația de locuințe. Acest factor perturbator afectează calitatea vieții cetățenilor, astfel încât se impune o soluție legislativă”, arată inițiatorii proiectului.

Astfel, potrivit proiectului, dacă într-un spațiu amplasat într-o clădire cu destinația de locuințe se desfășura înainte o anumită activitate economică, în cazul în care se schimbă obiectul principal de activitate al operatorului economic, se solicită un nou aviz scris al comitetului executiv și acordul scris, prealabil, al proprietarilor direct afectați cu care se învecinează, pe plan orizontal și vertical. Chiar dacă avizul comitetului executiv și acordul proprietarilor afectați au fost obținute și pentru desfășurarea activității economice precedente, iar destinația spațiului a rămas neschimbată, acestea sunt necesare pentru desfășurarea oricărei alte activități economice în respectivul spațiu, care are un alt obiect principal de activitate.

În al doilea rând, operatorii economici care își desfășoară activitatea în spații situate în clădiri cu destinația de locuințe, își suspendă sau, dacă este cazul, își încetează activitatea de îndată în cazul în care comitetul executiv își retrage avizul scris dat pentru schimbarea destinației spațiului sau dacă proprietarii direct afectați cu care se învecinează pe plan orizontal și vertical își retrag acordul dat în prealabil, din cauza încălcării, în mod repetat, a drepturilor lor prin desfășurarea activității operatorului economic respectiv sau a tulburării liniștii publice.

Noile prețuri la apartamente - variații semnificative pe segmentul rezidențial nou CITEȘTE ȘI Noile prețuri la apartamente - variații semnificative pe segmentul rezidențial nou

Proiectul prevede că retragerea avizulului comitetului executiv, respectiv a acordului proprietarilor direct afectați trebuie să fie întemeiată și se face în baza proceselor verbale de constatare a contravenției sau a copiilor acestora, eliberate de către agenții constatatori chemați la locul tulburării, precum și a oricăror alte mijloace legale de probă care dovedesc tulburarea liniștii publice și încălcarea drepturilor locatarilor. Aceasta este însoțită de copii ale proceselor verbale de constatare a contravenției, precum și de alte mijloace legale de probă administrate, dacă este cazul.

Retragerea avizului scris de către comitetul executiv, precum și a acordului dat de proprietarii direct afectați cu care se învecinează pe plan orizontal și vertical spațiul în care operatorul economic își desfășoară activitatea se face printr-o manifestare de voință neechivocă, în scris, de către comitetul executiv sau, după caz, de proprietarii direct afectați, cu respectarea dispozițiilor prevăzute de legislația în vigoare privind obținerea prealabilă a acordurilor, avizelor și autorizațiilor necesare pentru schimbarea destinației unui spațiu, mai prevede inițiativa legislativă.

viewscnt
Afla mai multe despre
asociatie
proprietari
locatari
rampa
acces
handicap
firme
bloc
activitate
aviz
suspendare