Guvernul a luat în discuție, joi, un portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în viitorul cadru financiar multianual (2021-2027) al Uniunii Europene și care, conform anunțului ministrului Transportului, însumează investiții minime de circa 12 miliarde de euro, din fonduri europene și finanțări internaționale.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a arătat că proiectele au fost discutate în principiu cu comsiarii europeni pentru dezvoltare și transporturi, iar portofoliul este pregătit pentru perioada respectivă deoarace elaborarea documentațiilor tehnico- economice de calitate, în vederea aprobării finanțărilor, constituie un proces îndelungat.
Finanțarea acestor proiecte ar fi asigurată și din partea BERD, urmând a se purta discuții și cu BEI, a mai spus Stroe, iar demararea licitațiilor ar urma să înceapă din 2019, pentru ca la începutul noului exercițiu financiar proiectele să intre în lucru.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia nu va primi deocamdată noul motor Energy TCe 140 de 1.3 litri, lansat de RenaultPortofoliul anunțat de ministrul Transportorilor cuprinde:
Autostrada Brașov - Pașcani - Iași - Ungheni, cu o lungime de 336,5 km și cost aproximativ de 3,08 miliarde euro
Drumul rapid Transregio cu 4 benzi Brașov - Tg. Mureș, cu o lungime de 161 km și cost aproximativ de 100,2 milioane euro
Autostrada Brașov - Făgăraș - Sibiu, cu distanță de 120 km și cost estimat la 816,8 milioane euro
Drum expres cu 4 benzi Buzău - Focșani - Brăila - Tulcea - Constanța, cu lungime de 371 km și cost estimat la1,8 miliarde euro
Drum expres București - Craiova - Drobeta-Turnu-Severin - Caransebeș - Lugoj, cu lungime de 397 km și cost estimat la 2,5 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI CNAIR: Tarifele în euro pentru utilizarea podului peste Dunăre nu se modifică în 2018Portofoliul include și următoarele proiecte în sectorul feroviar:
Reabilitarea căii ferate Coșlariu - Cluj-Napoca - Ilva Mică - Suceava - Pașcani, cu o lungime de 488 km și cost aproximativ de 1,95 miliarde euro
Reabilitarea căii ferate București - Craiova, cu lungime de 142 km și cost aproximativ de 227 milioane de euro
Reabilitarea căii ferate București - Iași, cu lungime de 462 km și cost estimat de 1,6 miliarde euro.