O comisie formată din oficiali guvernamentali, reprezentați ai retailerilor și ai marilor centre comerciale va elabora o inițiativă legislativă care să reglementeze situația existentă între proprietarii și chiriașii mall-urilor, generată de măsurile luate de autorități pentru limitarea răspândirii pandemiei SARS-CoV-2.
Anterior, în perioada stării de urgență, autoritățile au luat decizia de a opri activitatea de comercializare cu amănuntul a bunurilor și serviciilor nealimentare în centrele comerciale, dar nu au intervenit și cu clarificări privind derularea în această perioadă a relațiilor dintre comercianți și proprietarii de centre comerciale.
Pe acest fond, retailerii au acuzat de mai multe ori faptul că proprietarii centrelor comerciale îi obligă să achite în continuare chiria la același preț, în baza contractului de închiriere, deși magazinele au fost închise din ordinul autorităților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Formarea unei comisii comune este însă acum concluzia unei discuții între reprezentanții marilor centre comerciale și ai retailerilor din domeniul nealimentar, cu participarea guvernanților.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fondul spaniol Danube Property se pregătește să iasă din România Obiectivele acestei comisii vizează medierea litigiilor comerciale actuale dintre retaileri și proprietarii de mall-uri, găsirea formulelor pentru readaptarea contractelor de închiriere a spațiilor comerciale în perioada de urgență și de alertă, precum și principiile de accesare a fondurilor existente de către agenții economici care dețin magazine în mall-uri.
O primă formă a inițiativei legislative elaborate de comisie se estimează a fi finalizată până la sfârșitul acestei săptămâni.