Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piață construcțiilor și instalațiilor, deschide astăzi fabrica Terasteel Serbia, anunță ambasadorul României în Serbia. În luna iunie, Teraplast a achiziționat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzacției fiind de 4,3 milioane de euro.
Fabrica este localizată în orașul Leskovac, din sudul Serbiei.
"Evenimentul marchează inaugurarea, după 1990, a primei fabrici din străinătate aflată în proprietatea unei firme românești", spune ambasadorul.
Cel mai mare acționar al Teraplast este omul de afaceri Dorel Goia, cu 46,82% din acțiuni, în timp ce fondul KJK Fund II din Luxemburg are o participație de 10,03%.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Dacă până în prezent, Serbia importa anual aproximativ 1,8 milioane metri pătrați de panouri termoizolante, prin deschiderea acestei fabrici, managementul companiei își propune atât reducerea importurilor de panouri în Serbia, cât și creșterea la peste 1 milion de metri pătrați a exporturilor. Fabrica va deservi în principal țări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei, oferind astfel Serbiei statutul de important exportator de panouri termoizolante în regiune.
Grupul Teraplast va investi anul acesta 11 milioane de euro în Serbia, sumă ce include valoarea achiziției fabricii, investiții de 2,7 milioane de euro în dezvoltare și capital de lucru de 4 milioane euro.
Compania achiziționată are o capacitate de producție similară celei a subsidiarei TeraSteel, respectiv 2,2 milioane metri pătrați/an, și respectiv aceleași utilaje.
Potrivit estimărilor Teraplast, aceste piețe au în 2017 un potențial de 9,6 milioane metri pătrați, aproximativ 153 milioane euro. Piața panourilor din Serbia este estimată la un volum de 2,3 milioane metri pătrați, din care producția locală reprezintă 20%, diferența fiind importuri. În comparație, în România producția locală reprezintă aproximativ 80% din totalul pieței, existând 9 fabrici de panouri termoizolante. TeraSteel vinde peste 33% din producția realizată în România pe piețele externe.
Anul viitor, fabrica Terasteel din Serbia își propune să producă și să vândă produse în valoare de peste 28 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Mișcare surprinzătoare: OLX și-a lansat propria agenție de servicii imobiliare. "Tocmai ce am intrat pe piață!" „Achizitia din Serbia face parte din strategia Grupului Teraplast de a crește volumul vânzărilor și profitabilitatea. TeraSteel exportă în Serbia, Bulgaria, Muntenegru și Slovenia de aproximativ doi ani, iar prin fabrica de la Leskovac ne propunem să creștem exponențial vânzările în zona Balcanilor. Suntem convinși că Grupul Teraplast poate să devină un exemplu pentru companiile românești care până în acest moment nu au avut curajul sau nu au fost încurajate să deschidă fabrici pe piețele externe. În schimb firmele din Polonia, Rusia sau Ungaria au deschis fabrici în România și sunt foarte active în zonă construcțiilor. Prin cele două achiziții de anul acesta Grupul Teraplast va ajunge să consume în 2018 capacitatea de producție a unui combinat mediu, adică peste 70.000 de tone de tablă, în valoare de peste 55 milioane euro”, a declarat în vară Dorel Goia, președinte al Consiliului de Administrație Teraplast.
Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de țevi, granule și profile din PVC), subsidiara TeraSteel (producător de panouri sandwich și structuri metalice zincate), subsidiara Teraglass (producător de ferestre și uși din PVC), subsidiara Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activitățile logistice ale Grupului) și Politub (producător de țevi din polietilenă).
Grupul Teraplast și-a bugetat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 434,6 milioane lei și un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017 Grupul Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 66,5 mil. lei, un profit net de 1,6 milioane lei și EBITDA de 6,6 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Lidl cumpără un teren în București de la un furnizor de mobilă cu acționari chinezi, printre care un om de afaceri condamnat la închisoare pentru evaziune
Teraplast activează pe piețele de instalații și amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich și structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și granule PVC și deține poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piața de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piața de panouri sandwich și, începând de anul trecut, este liderul pieței de structuri metalice zincate.
Cu o tradiție de 120 de ani, grupul Teraplast este cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre cei mai importanți producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor.
Începând din 2 iulie 2008, Teraplast este listată la Bursă de Valori București, sub simbolul TRP.