Reamenajarea a început în vara acestui an, se desfășoară etapizat și se va finaliza în 2026.
Odată cu finalizarea primei etape a procesului de reamenajare a zonei de foodcourt, Promenada Mall adaugă pe lista chiriașilor opt nume noi. În plus, trei restaurante se redeschid în spații modernizate.

Transformarea foodcourt-ului de 1000 de metri pătrați include schimbarea mobilierului și întregului design, care aduce o atmosferă modernă, cu accente minimaliste, materiale naturale și tonuri neutre.

NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor imobiliar din România – după valoarea activelor administrate, deține Promenada Mall.
Analiza extinsă asupra afacerilor tuturor centrelor comerciale din România, realizată în exclusivitate de Profit.ro, arată că cele 22 malluri ale sud-africanilor de la NEPI Rockcastle le-au adus anul trecut aproape 300 milioane euro, cu 12,4% peste rezultatul anului anterior și rămân liderii detașați ai acestui sector imobiliar.
Vânzările magazinelor (excluzând hipermarketurile) din mallurile NEPI au crescut cu 8,5% față de 2023. Coșul mediu de cumpărături a crescut cu 8%, conform tendințelor de anul trecut și în pofida inflației mai scăzute. Doar cinci din mallurile NEPI au fost pe pierderi în 2024.

În luna mai au fost agreați termenii de închiriere pentru 68% din suprafața pe care o va ocupa extinderea Promenada București, a cărei deschidere este estimată pentru T1 2027, conform NEPI Rockcastle.
Hotelul ar lua circa jumătate din spațiul dedicat inițial birourilor.
Investitorul, susținut de capital sud-african, lucrează de mai mulți ani la extinderea mall-ului Promenada, care la finalizare va deveni una dintre cele mai scumpe proprietăți din România, cu o valoare de aproape 500 de milioane de euro.
Planul inițial al NEPI Rockcastle a fost adăugarea unei clădiri multietajate în extinderea centrului comercial Promenada, cu o suprafață de 58.400 de metri pătrați, din care 27.500 de metri pătrați erau dedicați spațiilor pentru birouri.
Compania analizează acum varianta includerii în proiect a unui hotel de business de 4 stele cu aproximativ 200 de camere, care să ocupe două etaje și jumătate din noua clădire. Mai exact, spațiul dedicat birourilor se va reduce și el la două etaje și jumătate din 4 câte erau planificate, relata Profit.ro.
„Încă analizăm această variantă. Purtăm discuții atât cu operatori hotelieri internaționali, cât și locali, iar până la primăvară trebuie să luăm o decizie în acest sens. Ar fi prima dezvoltare hotelieră din portofoliul NEPI Rockcastle și, dacă se pretează, este posibil să mai adăugăm astfel de investiții și în alte proiecte din portofoliu, cum am făcut și cu proiectele rezidențiale“, a declarat atunci Anca Nacu, group investment director în cadrul companiei.

Extinderea Promenada București ar trebui livrată în trimestrul patru din 2026, iar investiția în acest proiect este calculată la 282 de milioane de euro, valoare mare și pentru că va avea o parcare subterană pe șapte etaje, cu circa 1.600 de locuri, cea mai adâncă din România. NEPI Rockcastle a agreat deja contracte de închiriere pentru 66% din spațiul comercial adițional, rezultat în urma extinderii.
Suprafața actuală a Promenada București este de 39.300 de metri pătrați, iar valoarea mallului se ridică la 201 milioane de euro. Chiriile încasate anual de pe urma mallului sunt de 14,5 milioane euro.
Pe lângă extinderea Promenada, NEPI Rockcastle se așteaptă să demareze anul viitor alte două proiecte rezidențiale atașate proiectelor companiei din Brașov și Craiova. Lângă parcul de retail pe care dezvoltatorul îl are în Brașov, pe Calea București, se intenționează construirea unui proiect rezidențial cu 300 de apartamente, iar lângă Promenada Craiova este planificat un proiect cu 136 de apartamente.

De asemenea, dezvoltatorul are în curs de autorizarea proiecte rezidențiale cu peste 1.200 de apartamente lângă mallurile sale din București, Timișoara, Satu Mare și Râmnicu Vâlcea. Singurul proiect finalizat până acum pe sectorul rezidențial este Vulcan Residence, care completează parcul de retail Vulcan Value Centre din București cu 254 de apartamente, din care mai sunt la vânzare 20 de unități.
Portofoliul NEPI Rockcastle este împărțit în 8 țări din regiune și are o valoare totală de 7,1 miliarde de euro. Piața românească are o pondere de 38% din portofoliul global al investitorului.