Producătorul de obiecte sanitare și plăci ceramice Cersanit, al doilea producător din Europa și al patrulea din lume, controlat de Michal Solowow, unul dintre cei mai bogați oameni din Polonia, creditat în prezent de Forbes cu o avere de 3,8 miliarde dolari, mizează în acest an pe menținerea unui ritm de creștere a vânzărilor de peste 20%, alimentat de exporturile în Serbia, Bulgaria, Croația și Slovenia. Compania se confruntă însă cu o majorare substanțială a costurilor de producție, așa că va anunța în februarie o creștere a prețurilor de 10-12%.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Pentru Cersanit și ceilalți producători din industrie, anul 2021 a adus creșteri repetate și rapide de costuri în privința materiilor prime, ambalajelor, gazelor naturale și energiei electrice. Perspectivele pentru 2022 sunt similare, iar impactul în prețuri poate fi limitat, dar numai până la un punct, de introducerea de noi articole, cu valoare adăugată mai mare, și creșterea eficienței în procesul de producție.
“Fiind un mare consumator de energie, orice creștere cu 10% a costurilor în această zonă generează 2% creștere de preț în costul produsului finit. Gândiți-vă că pentru 2022 se vehiculează creșteri ale costului la furnizarea gazelor naturale de 350%-400%”, spune, într-o discuție cu Profit.ro, Janos Lupaș-Țicu, directorul diviziei South Europe Cersanit.
Planurile pentru 2022 includ accelerarea investițiilor în zona de producție și dezvoltarea prezenței în mediul online, un canal care și-a triplat vânzările de la începutul crizei coronavisurului.
Compania va lansa în prima jumătate a anului cea mai extinsă colecție de până acum, cu peste 300 de produse de mobilier de baie, lavoare, baterii, cabine de duș, căzi și vase de toaletă. În premieră, unele produse vor fi din ceramică sanitară colorată.
România va rămâne principala piață de desfacere pentru produsele fabricate la Roman. Cersanit are însă 12 destinații de export și se așteaptă ca vânzările în Serbia, Bulgaria, Croația și Slovenia să crească mai accelerat față de media regiunii.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumCersanit a investit anul trecut peste 10 milioane de lei în fabrica din Roman, pentru lansarea de noi tehnologii.
Compania este controlată de grupul polonez Rovese, unul dintre cei mai mari producători europeni de obiecte sanitare. Grupul este deținut de Michal Solowow, fost pilot de raliu (vicecampion al Europei și al Poloniei), astăzi acționar majoritar la mai multe companii poloneze, printre care Barlinek, Cersanit, Echo Investment, și unul dintre cei mai bogați oameni din Polonia.
În 2020, Cersanit România a raportat venituri de aproape 185 de milioane de lei și o pierdere de 16,7 milioane de lei, având 600 de angajați.
Cersanit este al doilea producător de ceramice din Europa, după grupul austriac Lasselsberger Ceramics, format din companiile Sanex și Lasselsberger, cu 11 fabrici și peste 7.100 de angajați.