Producătorul de cărămizi Cemacon încheie primul trimestru din 2016 cu o vânzări de aproximativ 11 milioane lei (2,4 milioane de euro) și estimează afaceri în creștere cu 13% pentru acest an, până la circa 76,7 milioane de lei (17,2 milioane de euro).
Cifra de afaceri raportată în primul trimestru din 2016 este cu 5% mai mică decât cea înregistrată în perioada anterioară, fapt ce se datorează politicii comerciale a companiei, care urmează sezonalitatea sectorului și țintește consolidarea cotei de piață și maximizarea marjelor, potrivit unui comunicat al companiei.
“După ce am crescut business-ul semnificativ, triplând cifra de afaceri și cota de piață în ultimii 5 ani, Cemacon a ajuns acum în etapa consolidării, când ne propunem creșteri mai moderate – un plus de 13% a cifrei de afaceri - generate de o vânzare naturală și profitabilă a produselor din portofoliu”, a declat Liviu Stoleru, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.
CITEȘTE ȘI Afacerile Cemacon au înregistrat un avans de 24% anul trecut, până la 67,9 milioane de leiAnul trecut, producătorul de cărămizi a avut afaceri de 67,9 milioane de lei (15,3 milioane de euro), cu 24% mai mult decât în 2014, înregistrând al cincilea an de creștere consecutivă, potrivit rezultatelor financiare preliminare.
Cemacon a raportat anul trecut un profit net de 13 milioane de lei (aproximativ 3 milioane de euro).
Rezultatele financiare se datorează vânzării de blocuri ceramice, pe de o parte, și finalizării procesului de restructurare financiară demarat în 2010, pe de alta.
”În luna martie 2015, prin semnarea noilor contracte de credit care au restructurat datoria de peste 33 milioane euro, și apoi, în septembrie, prin conversia din datorie în acțiuni a peste 13 milioane euro, Cemacon a finalizat cu succes prima restructurare de anvergură a unei datorii bancare în afara insolvenței în România. Acest lucru a fost posibil printr-o înțelegere complexă companie-bancă-acționari, bazată pe principiul win-win”, explicau, anul trecut, reprezentanții companiei.
Compania, listată la Bursa de Valori, avea, luni, o capitalizare bursieră de 36,3 milioane de lei (8,1 milioane de euro).
Principalii acționari ai companiei sunt fondul de investiții, Business Capital For Romania-Opportunity Fund Cooperatief UA (27,9%), controlat de BCR și de omul de afaceri Florin Pogonaru, KJK Caramida (27,9%), Consultanța Andrei&Andrei (17,3%), SSIF Broker (14,6%).