Pokemon rămâne în frunte. Pentru al patrulea an consecutiv, licența japoneză se află în fruntea clasamentului mondial al celor mai bine vândute mărci și licențe, potrivit unui studiu realizat de Circana. O piață „stabilă” în prima jumătate a anului 2024 „după un 2023 complicat, în care inflația a cântărit greu asupra cheltuielilor de consum ale gospodăriilor”, scrie Le Figaro.
În cele 12 țări studiate pentru prima jumătate a anului 2024, Pokémon ocupă primul loc în 5 țări (Belgia, Canada, Franța, Italia și Statele Unite). Conform cifrelor companiei, 4 jucării bazate pe licența Pokémon se află în top 10 cele mai bine vândute. Și chiar 8 în top 15, arată G4Media.
În ciuda unei scăderi de 1% a vânzărilor între ianuarie și iunie 2024 față de primele șase luni ale anului 2023, piața jucăriilor valorează încă 24,5 miliarde de dolari. Și în timp ce box office-ul american a scăzut brusc cu 19% de la începutul anului, vânzările de jucării licențiate au crescut cu 6%. Acestea reprezintă 32% din totalul pieței jucăriilor.
Succesul filmului Barbie (1,4 miliarde de dolari încasări la nivel mondial) încurajează alte companii să se orienteze către acest nou format.
Cu toate acestea, trebuie subliniat faptul că primele șase luni ale anului reprezintă doar între 30 și 40 % din piața anuală. Crăciunul ocupă în continuare un loc important în lumea jucăriilor, cu mai mult de jumătate din vânzări în ultimul trimestru al anului.