Florin Jianu, fost ministru pentru IMM, Mediu de Afaceri și Turism, dezvoltă alături de Dragoș Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines România, și de alți jucători din turism un program de formare profesională pentru manageri din turism, pe fondul lipsei acute de personal calificat în industria de profil.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Proiectul este finanțat prin Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, cu fonduri europene.
"Încă de când eram ministru al Turismului am constatat necesitatea profesionalizării resurselor umane din turism. Majoritatea jucătorilor din piață mi-au semnalat atunci problemele cu care se confruntau: fluctuația angajaților, lipsa unor școli adecvate de educație în ospitalitate, lipsa personalului în regiunile mai puțin turistice și multe altele. Aceste semnale de alarmă din partea industriei au stat la baza inițierii Hospitality Management Academy", spune pentru Profit.ro Florin Jianu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre jucătorii din industrie atrași în proiect sunt Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România și director general IBIS Continental Hotels, Răzvan Pîrjol, președinte Skal International Bucharest și Bucharest Tourism Board și directoru al hotelului Palatul Suter, Micuț Constantin, Senior Associate la compania Trend Hospitality.
"Fără o educație solidă nu vom putea să oferim servicii de calitate în turism. E important să ne transmitem know how-ul, să strângem echipe, să înțelegem trendurile, să înțelegem ce înseamnă să punem clientul înaintea tuturor celorlalte preocupări ale noastre, iar acest curs va contribui ca aceste lucruri să se întâmple”, spune Anastasiu.
Astfel, până în luna mai a anului viitor sunt organizate cursuri pentru 600 de profesioniști din turismul românesc care activează în zonele Sud-Vest, Centru și Sud-Est, fiind asigurat și mentorat și coaching pentru 200 de profesioniști din industrie, cursuri intensive pentru echipele de Resurse Umane din aceste regiuni, precum și networking și comunicare între principalii acționari din turism, activi în cele trei regiuni vizate.
Sunt incluse în proiect Litoralul, Delta Dunării, Valea Prahovei, ca și județe cu potențial precum Alba Iulia, Vâlcea, Gorj, Mehedinți, Vrancea.