Compania care administrează echipa de Formula 1 Mercedes, înregistrată în Marea Britanie, a făcut public bilanțul pentru anul 2017, în care Lewis Hamilton și echipa au câștigat titlurile mondiale la piloți, respectiv constructori, informează motorsport.com.
Echipa a cheltuit 309,7 milioane de lire sterline (349,3 milioane de euro), în creștere cu 45,9 milioane de lire sterline (51,7 milioane de euro) față de 2016, creștere explicabilă în condițiile pregătirii monoposturilor potrivit noilor prevederi ale regulamentului tehnic, arată news.ro.
Grupul Daimler a contribuit cu doar 60 de milioane de lire sterline (67,7 de milioane de euro) la bugetul echipei, dublu față de 2016, pentru susținerea dezvoltării noului monopost.
CITEȘTE ȘI FOTO Compania lituaniană de dezvoltare imobiliară Hanner investește 30 de milioane de euro în birouri și locuințe pe terenul fostei Fabrici de Bere GrivițaÎn suma totală a cheltuielilor nu figurează investiția pentru dezvoltarea motorului, efectuată de o altă companie, Mercedes AMG HPP de la Brixworth. Pentru motoare, echipa a plătit 19,9 milioane de lire sterline.
Veniturile echipei, care includ premiile primite din partea F1 Group și sumele încasate din sponsorizări și din activitățile de marketing, au crescut de la 289,4 milioane de lire sterline în 2016 la 337,2 milioane de lire sterline (380 de milioane de euro).
Mercedes a obținut un profit net de 13,5 milioane de lire sterline (15 milioane de euro), după ce în 2016 a înregistrat o pierdere de 3,8 milioane de lire sterline.
CITEȘTE ȘI FOTO Neo, brandul exclusivist al companiei fondată de acționarii One United Properties cu un fost director SIF Banat-Crișana și un ex-country manager Strabag, ridică un bloc în Mamaia pentru persoane cu venituri mariNumărul angajaților la uzina de la de la Brackley (Marea Britanie) a crescut de la 849 în 2016 la 912 în 2017, generând o creștere a bugetului de salarii de 3,9 milioane de lire sterline.
Mercedes a precizat că expunerea mediatică în cadrul trasmisiilor TV pentru compania "mamă" și pentru sponsorii echipei a fost echivalentă cu timp de publicitate în valoare de 3,4 miliarde de lire sterline (3,83 de miliarde de euro).