Brand-ul de țară și sigla realizate în mandatul fostului ministru al Turismului Elena Udrea sunt valabile, însă nu sunt folosite și ar fi "o nebunie" să se ia de la zero cu realizarea altui brand, a declarat ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
Profit.ro relata anterior că Guvernul se gândește să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie - VEZI AICI
"Dacă, de-a lungul timpului, ministerul - că a fost de sine stătător, că a fost agenție, că a fost amestecat cu alte ministere - și-ar fi făcut treaba, am fi avut deja un brand de țară, o promovare unitară a destinației România, din care să decurgă promovarea destinațiilor regionale, locale. (...) Cu referire strict la acel brand și acea siglă - frunza și Grădina Carpaților - eu sunt pe conceptul că nu trebuie, când vii undeva - în cazul acesta să conduci un domeniu ca turismul - să tai totul și să o iei de la zero. Ar fi o nebunie curată să nu iei ceva la ce s-a muncit, s-au consumat bani, au fost implicați specialiști. Din păcate, conotația negativă a unui ministru care a fost implicat a omorât acel ceva. Din ce știu, brandul și sigla sunt valabile, însă nu sunt folosite", a afirmat Cadariu într-o întâlnire consultativă cu reprezentanții autorităților locale și ai mediului de afaceri din Brașov, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În context, el a menționat că "ministrul din prima jumătate a anului trecut de la Economie, Antreprenoriat și Turism (Claudiu Năsui - n.r.) nu a fost de acord să se dea 100 și ceva de euro să se păstreze domeniul romanian.travel" și că a promovat o modificare legislativă la OUG 58/1997 prin care era desființată funcția de atașat pe turism al României în străinătate, "deși, la momentul respectiv, pe cele 40 de posturi, nu era angajat nimeni".
În ce privește promovarea externă a României, Cadariu a precizat că ministerul pe care îl conduce pregătește două acte normative, care vizează participarea atât la târgurile internaționale care sunt pe lista sa, cât și programul pentru celelalte astfel de evenimente.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumPe de altă parte, Cadariu a criticat la Brașov programul "Schi în Carpați", din 2002, afirmând că, din păcate, acesta a folosit, de cele mai multe ori, "pentru a da satisfacție unor administratori locali" și că s-au construit prea multe pârtii de schi "acolo unde nu au ce căuta", adăugând că, în opinia sa, cu sprijin guvernamental ar trebui realizate doar una, două sau cel mult trei domenii schiabile, care să fie incluse într-un viitor masterplan în turism.