Veniturile din România ale Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, s-au majorat cu 7,6% în termeni reali în primul semestru, până la 87,51 milioane dolari, în pofida unei ușoare încetiniri în cel de-al doilea trimestru.
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a avansat cu 14%, la 36,95 milioane dolari, de la 32,42 milioane dolari în primele șase luni din 2016.
La un curs de schimb stabil, veniturile CME în România au crescut cu 11,3% în perioada ianuarie-iunie, iar rezultatul OIBDA a urcat cu 17,7%.
CITEȘTE ȘI FOTO CNA a aprobat redenumirea unor televiziuni Pro, după ce Pro TV a înregistrat 10 noi sigle. Care vor fi noile denumiri ale posturilor din Pro TVÎn trimestrul al doilea, însă, veniturile și rezultatul OIBDA au scăzut față de intervalul similar al anului trecut. Astfel, CME a obținut în România venituri de 48,57 milioane dolari în perioada aprilie-iunie, cu 0,7% mai mici raportat la aceeași perioadă din 2016 (+2,3% la un curs constant), în timp ce rezultatul OIBDA a fost de 22,25 milioane dolari, în scădere cu 3% (-0,3% la un curs constant) de la 22,96 milioane dolari în trimestrul al doilea din 2016.
CME deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro, Acasă Gold și MTV România, precum și mai multe site-uri de știri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă în Moldova.
La nivel de grup, veniturile CME au crescut cu 4,2% în termeni reali și cu 6,6% la un curs stabil, de la 304,2 milioane de dolari la 316,86 milioane de dolari.
Veniturile din publicitatea TV s-au majorat cu 2%, reflectând o creștere semnificativă a cererii în România și majorarea cheltuielilor (cu publicitatea) în Cehia și Slovenia, arată CME.
CITEȘTE ȘI FOTO Palatul Ghica a fost scos la vânzare pe OLX cu 1,6 milioane euro, negociabil. Cumpărătorul primește parcul aferent clădirii ca "bonus"Proprietarul PRO TV a revenit pe profit după primele șase luni ale anului, cu un rezultat net de 16,87 milioane dolari, față de pierderi de 181,75 milioane dolari în perioada corespunzătore din 2016.
Grupul de media a raport un rezultat OIBDA de 83,3 milioane dolari, în urcare cu 17,8% față de anul trecut. România a avut cea mai mare contribuție la profitul operațional, urmată de Cehia și Slovacia.
CME a anunțat, la începutul acestei luni, că a convenit vânzarea operațiunilor din Croația și Slovenia către Slovenia Broadband în schimbul sumei de 230 milioane euro. Tranzacția va fi finalizată în a doua parte a anului, iar fondurile obținute vor fi folosite pentru rambursarea anticipată a unui împrumut scadent în 2018.
În urma renunțării la operațiunile din Croația și Slovenia, prezența grupului în regiune se va restrânge la cinci piețe, și anume Bulgaria, România, Cehia, Slovacia și Republica Moldova.